המשבר בקואליציה

שקד ועבאס בוחנים פשרה ל'חוק האזרחות'

שרת הפנים ויו"ר רע"מ דנים במתווה שיאשר את חוק האזרחות ע"י הקואליציה, אך טרם ברור אם יהיה רוב בשל התנגדות ח"כים ברע"מ ומתלבטים במרצ • בליכוד טרם הכריעו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שקד ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90אבשלום שושני פלאש 90)

שרת הפנים איילת שקד ויו"ר רע"מ מנסור עבאס מנסים בשעות האחרונות לקדם מתווה שישיג את הרוב הדרוש להעברת חוק איחוד המשפחות בתמיכת הקואליציה בלבד. ע"פ ההצעה, הוראת השעה תעבור לחצי שנה בלבד ולא לשנה, ובמקביל יאושר מעמדן של כ-2,000 משפחות.

למרות זאת, בקואליציה לא אופטימיים עדיין באשר להשגת סיכום, זאת בשל התנגדות חברי הכנסת מאזן גנאים וסעדי אל-ח'רומי בכל מחיר. גם מרצ לא מוכנה לקבל מצב ובו חברי רע"מ רק נמנעים והם תומכים, אלא מצב זהה: או שכולם תומכים, או שכולם מתנגדים. לכן הצעת החוק נמצאת בסוף סדר היום, משמע הצבעה עמוק בתוך הלילה, ולא בזמן הקרוב.

באופוזיציה טרם החליטו איך לנהוג באשר להצבעה על חוק איחוד משפחות: מפלגת הליכוד מקיימת בשעה זו דיון בכנסת, בנוכחות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ונראה שההכרעה, אם תיפול, תהיה רק סמוך לשעת ההצבעה. בנוסף, באופוזיציה מתכננים להצמיד להצבעה אי אמון בממשלה, ולהמליך את יו"ר ש"ס אריה דרעי לרה"מ, כדי שיוכל לעבור בקלות אצל חברי הרשימה המשותפת ורע"מ.

עם זאת, יש לציין, בקואליציה מעריכים כי במשותפת לא יצטרפו לחוק זה אילו הוא יכלל בהפלת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר