"איזה מרא דאתרא.."

הראשל"צ הגר"י יוסף: יש ראשי ישיבות הגורמים לחורבן

הראשון לציון והרב הראשי הגר"י יוסף התייחס במהלך שיעור שמסר לראשי ישיבות המתערבים בנושאים הלכתיים: "הם לא יודעים שהם לא יודעים הלכה, הם עושים חורבן" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף (צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס במהלך שיעור שמסר בירושלים לראשי ישיבות המתערבים בנושאים הלכתיים: "הם לא יודעים שהם לא יודעים הלכה, הם עושים חורבן".

בפתח דבריו אמר הגר"י יוסף: היום בדורנו, אני מכיר הרבה ראשי ישיבות שאני מדבר איתם בלימוד.. נסעתי פעם עם ראש ישיבת מפורסם מאוד, נסע איתו מפרדס חנה, הוא ביקש להצטרף אליי מה עשיתי בדרך? דיברתי איתו דברי תורה. רבותי, לא האמנתי, הוא יודע סוגיות בש"ס, יודע להגיד סברות יפות, אבל בפוסקים ובהלכה - שום דבר. איך אומרים ביידיש? גורנישט. שום דבר לא יודע. זה ראש ישיבה מפורסם, מכבדים אותו, חבר מועצת גדולי תורה וכו' וכו', אבל בהלכה? שום דבר".

בהמשך הוסיף הרב הראשי: "יש ראשי ישיבות שלפעמים מתערבים בהלכה, הם לא יודעים שהם לא יודעים הלכה, הם עושים חורבן".

לדבריו: "הם כל דבר עושים כמו האשכנזים, הם לא בודקים את הדברים. מה יש? התורה רק אצלהם? נכון, יש בהם הרבה תורה, יש להם הרבה גדולים, אבל גם לנו יש מסורת אבותינו בידינו, לא הגענו מהג'ונגל. אבל כך הם - מבטלים".

"אם בא אליך ראש ישיבה, יגיד לך איזה משהו - ׳צריך לשמוע לו, מרא דאתרא׳, איזה מרא דאתרא.. הוא לא נקרא מרא דאתרא. מרא דאתרא נקרא מי שלומד הלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר