חילוקי דעות

מה הבטיחו ב'ימינה' תמורת תמיכה בחוק האזרחות?

עוד בטרם נפל החוק לאיחוד משפחות, הקואליציה הסכימה לערוך שינויים בחוק כדי להעבירו • כעת, לאחר שנפל, ישנן חילוקי דעות בין מפלגות ימינה למרצ מה סוכם (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המליאה בלילה האחרון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת | וידיאו: ערוץ כנסת)

באמצע הלילה, בשעה שהאופוזיציה כבר הייתה בטוחה באחדותה ואילו הקואליציה עוד דנה בדרכים להגיע לפשרה, שרי ממשלת בנט-לפיד אישרו על העברת הוראת השעה לחצי שנה ולא שנה, כדי לקדם את המתווה המוצע מול רע"מ ומרצ.

אלא שמלבד זה, על מהות החוק שהציעו בנט ושקד לעבאס והורוביץ, ישנה מחלוקת גרסאות. השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג' ממרצ, טען הבוקר (שלישי) בריאיון לרדיו נאס, כי שרת הפנים מימינה הסכימה למתווה מרחיק לכת: "ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3,000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל, אבל לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו".

"להערכתי המתווה שהצעתי, שסוכם עליו עם רה"מ ועם שקד, הוא מתווה טוב שהיה צריך לעבור. הנפילה מכיוון ימינה לא באחריותנו אלא באחריותם. אנחנו צריכים להסיק מסקנות, לתכנן את הדברים ולהמשיך", אמר בריאיון אחר, בגלי צה"ל.

לעומת זאת, בימינה טוענים שהמספר קטן בהרבה, כמעט חצי: "הסיכום היה על 1,600 אנשים שיעברו מאשרת שהייה לאשרת ארעי".

כמה שעות לאחר מכן, ואחרי שבליכוד ובציונות הדתית הפיצו את דברי השר פריג' כדי לפגוע בשמה של שרת הפנים, פרסם השר פריג' הבהרה ממנה יוצא שהשרה שקד דיברה אמת במליאת הכנסת: "הפשרה שהושגה מול שרת הפנים גלויה ולא הייתה כוונה להסתיר אותה. השרה התחייבה ל-1600 משפחות לפחות ולפי ההערכות והחישובים שלי הגעתי ל-3000. לא מדובר בהתחייבות או סיכום מול שקד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר