התמונות הוכיחו

איראן מודה כי נגרם לה נזק במפעל הצנטריפוגות בכראג'

ב-23/6 דווח על תקיפת מתקן צנטריפוגות בכראג'. באיראן הכחישו וטענו שמדובר בניסיון תקיפה שסוכל, אולם צילומי לוויין שנחשפו סתרו את גרסתם. בטהרן נאלצו להודות (בעולם)

המבנה שהותקף (צילום: Intel Lab)

איראן מודה לראשונה, כי נגרם נזק לבניין במפעל הצנטריפוגות בכראג'. על פי דיווחים, ב-23/6 תקף מל"ט מסתורי מבנה בעיר כראג'.

התקשורת האיראנית הודתה בקיומה של התקיפה, אך טענה שלא נגרם כל נזק. בהמשך הודה גם בכיר בזרוע ההגנה האווירית, כי הותקף מבנה ששייך לארגון לאנרגיה אטומית, אולם טען שניסיון הפגיעה סוכל "בזכות אמצעי אבטחה קפדניים", שהוטמעו במתקנים בעקבות חבלות קודמות.

קומפלקס TABA- לפני התקיפה (Intel Lab)

צילומי לוויין שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי ה"The Intel Lab" ואומתו על ידי גורמי מודיעין, סתרו את הגרסה האיראנית והראו פגיעה משמעותית בגג אחד המבנים. אנשי מודיעין שפענחו את התמונות אמרו שניכרת פגיעה בגג בשטח 40X15 מטר, וניכר כי הגג נשרף.

גורמים אמריקאים דיווחו, כי המפעל שהותקף מופיע בבנק המטרות שהציגה ישראל לממשל טראמפ, ברשימה של יעדים אפשריים לתקיפה ברחבי איראן. ב-2007 הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות על המרכז, בטענה שהוא חלק מהמערך של ייצור הטילים הבליסטיים של משטר האייתולות האיראני.

קומפלקס TABA - אחרי התקיפה - הגג השרוף מודגש בצהוב (Intel Lab)

היום, לאחר שצילומי הלוויין סתרו את גירסתה של טהרן, והוכיחו שאכן התבצעה פגיעה במפעל הצנטריפוגות בכראג', שינתה איראן את גרסתה, והודיעה שאכן נגרם נזק קטן לאחד המחסנים, אך הוא תוקן, ולא נגרמו פגיעות משמעותיות נוספות בנפש או ברכוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר