סיכום ב-50 שניות

צפו בקליפ: הלילה המסויט של שקד במליאה

עד הרגע האחרון היא ניסתה, שרת הפנים איילת שקד, להשיג את הרוב להעברת חוק האזרחות. המצלמות קלטו את החששות על פניה, את הניסיונות והתיזוזים. והנה קליפ (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(תמונה: Yonatan Sindel/Flash90; וידאו: באדיבות ערוץ כנסת)

להפלת חוק האזרחות הבוקר (שלישי), בהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שלא הושג לו רוב, קדמה עבודה אינטנסיבית של שרת הפנים איילת שקד, שהגישה את החוק, בניסיון למנוע זאת. במשך שעות היא הסתובבה במליאה, כשחשש כבד ניכר על פניה, ודיברה על ליבם של חברי הכנסת. בתיעוד שפורסם הבוקר ב'כיכר השבת', אף נראתה שקד, דקות ספורות לפני ההצבעה, מדברת אל ח"כ עמיחי שיקלי ומשכנעת אותו לתמוך בחוק.

שיקלי בסוף התנגד. אחרי ההצבעה הסביר זאת, ואמר: "הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000. ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע״ם ומרצ".

במהלך הלילה הגיעו ב'ימינה' להבנות עם רע"מ ושרת הפנים, איילת שקד, הגישה את החוק מחדש כאשר הוא הועלה כהארכת תוקף לחצי שנה בלבד. שקד אמרה לאחר שהגישה את החוק מחדש: "אין שום הסכם כתוב אולם ישנן הבנות בין סיעות הקואליציה, כפי שתמיד חברי הקואליציה מגיעים להסכמים".

דקות לפני ההצבעה החוק הפך לאמון/ אי אמון בממשלה, אך עדיין לא הושג לו רוב לאחר ששני חברי כנסת רע"מ נמנעו בהצבעה וח"כ שיקלי הצביע נגד.

אחרי ההצבעה, אמרה שקד: "‏מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות".

מצלמות 'ערוץ הכנסת' תיעדו את הלילה המסויט שעברה על השרה שקד. בקליפ סיכום, בן 50 שניות, ניתן לראות את מאמציה של השרה, את החששות שניכרו על פניה ואת הניסיונות להשיג רוב.

צפו בוידאו באדיבות ערוץ הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר