"מתנצל על הסבל"

נשיא איראן חסן רוחאני בהתנצלות נדירה

בעקבות הפסקות החשמל המרובות במדינה והמחאות שפרצו בעקבותיהן - שכללו קריאות פוליטיות כנגד ההנהגה, יצא הנשיא האיראני חסן רוחאני בהתנצלות פומבית לעמו (בעולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נשיא איראן היוצא, חסן רוחאני, יצא היום (שלישי) בהתנצלות נדירה בפני העם האיראני, זאת על רקע הזעם הרב וההפגנות, שחלקן הפכו לפוליטיות, במחאה על הפסקות החשמל המרובות במדינה, במקביל לגל חום עז השורר באיזור.

בימים האחרונים פקד גל חום עז את איראן, בטהרן ובערים גדולות נוספות שררו טמפרטורות שיא של 41 מעלות בעוד במדבריות נמדדו 51 מעלות.

החברות אמנם הודיעו מראש על הפסקות החשמל אך לא אחת החשמל הופסק שלא בשעות עליהן הודיעו החברות, מה שהעצים את הזעם.

בסוכנויות הטלוויזיה המקומיות דווח כי "המפגינים אומרים שהפסקות החשמל התכופות גרמו לבעיות רבות: הפסקות מים בדירות ונזק למכשירי החשמל הביתיים. הבשר והעוף במקרר התקלקלו, וכך גם מוצרי מזון אחרים". על פי דיווחים, בחלק מההפגנות נשמעו סיסמאות פוליטיות וקריאות כנגד מנהיגי המדינה.

בעקבות הזעם הרב ועל מנת להשקיט את הרוחות יצא הנשיא רוחאני בהצהרת התנצלות פומבית נדירה: "מתנצל בפני העם היקר שלנו שחווה סבל בימים האחרונים, וקורא לו לשתף פעולה. אנשים מתלוננים על הפסקות חשמל והם צודקים. משרד האנרגיה לא אשם אבל השר צריך להתייצב ולהסביר לעם מה הבעיה. חייבים למצוא פתרון".

ברפובליקה האסלאמית טוענים כי השילוב של הביקוש הגבוה לחשמל, חוות הכרייה של מטבעות דיגיטליים במדינה ורמת המשקעים הנמוכה שגורמת לירידה בתפוקת האנרגיה ההידרואלקטרית גורם להפסקות החשמל הבלתי צפויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר