הסירוב, הלחץ וההתקפלות

הליכוד החליטה לקזז את ח"כ מאיר יצחק-הלוי האבל

מפלגתו של נתניהו סירבה בתחילה לוותר על נוכחותו של חבר תקווה חדשה - במהלך ימי השבעה על אחותו, אבל בסוף נכנעה ללחץ • הליכוד: "מלכתחילה לא סירבנו, בדקנו" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בתמוז תשפ"א | 06.07.21
ח"כ מאיר יצחק הלוי (צילום: אורן בן חקון, פול)

האופוזיציה הכריזה עם השבעת ממשלת בנט-לפיד על התנהלות ראש בראש, חסרת פשרות, הכוללת גם את מדיניות "אפס קיזוזים", המאלצת את כל השרים וראשי הוועדות להיות במליאה עד השעות הקטנות, עבור כל ההצבעות.

היום (רביעי) נוצר הרושם כי במפלגת האפוזיציה הראשית, הליכוד, לקחו את מדיניות "אפס קיזוזים" צעד קדימה: חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת לשעבר וכיום חבר כנסת מטעם תקווה חדשה, איבד הלילה את אחותו הגדולה, יהודית.

לאחר ההודעה, פנתה תקווה חדשה לליכוד לקבלת קיזוז לשבוע הקרוב, הלוויה וימי השבעה, עבור ח"כ יצחק-הלוי, כמקובל – וסורבה בתחילה. לאחר כמה שעות, ובתום סערה שהחלה בגלל ההכרעה, בליכוד הסכימו לקזז את יצחק-הלוי ללא תנאים כלל, כך יוכל להתאבל על מות אחותו. בסביבת מרכז האופוזיציה, יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, נאמר כי באף שלב בקשת תקווה חדשה לא סורבה, אלא היא "נבדקה כל העת".

מרכז האופוזיציה, יריב לוין. "בדקנו" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חשוב לציין כי החלטה כזו אינה חסרת תקדים וכבר אירעו מקרים בכנסת בהם צד אחד סירב להתייחס לרגע הקשה של ח"כ מהגוש הנגדי. כך היה גם כאשר המחנה הציוני, בראשות הנשיא שיושבע מחר יצחק הרצוג, סירבה לקזז בתחילה את גילה גמליאל מהליכוד שישבה שבעה, אבל הסכימה לאחר מכן.

ח"כ ינון אזולאי מש"ס בירך את החלטת האופוזיציה להסכים בסוף לקיזוז יצחק-הלוי: "החלטה נכונה וראויה. יש רגעים בכנסת שצריך להתעלות מעל כל שיקול ולכבד את האחר גם אם הוא יריב פוליטי שלך".

ינון אזולאי במליאת הכנסת (ערוץ כנסת)

ח"כ אזולאי סיפר על האירוע בו אביו, השר לשירותי דת לשעבר, דוד אזולאי ז"ל, הוצרך לקיזוז והחמיא לח"כ לשעבר אילן גילאון ממרצ שנלחם למען אביו על מנת לאפשר לו את הקיזוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר