נזק כלכלי גדול

חברון: שמונה ערבים נעצרו בחשד לגניבת מים

החשודים שנעצרו על-ידי המשטרה חיברו צינורות פיראטים לקווי 'מקורות' והובילו אותם לבורות מים פיראטיים. אומדן הפגיעה - מאות אלפי שקלים. בין העצורים, שני קטינים (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הצינורות הפיראטיים (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה עצרה שמונה ערבים מאיזור חברון, בהם שני קטינים, בחשד לגניבת מים בשווי מאות אלפי שקלים. על פי ממצאי החקירה עולה כי החשודים חיברו לצינורות המים הראשיים של חברת מקורות - צינורות שהובילו מים אל מאגרי מים פיראטים שבנו ולאחר מכן סחרו החשודים במים הגנובים.

החקירה התנהלה על ידי משטרת ישראל בהובלת תחנת חברון/מרחב יהודה בשיתוף יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, מת"ק חברון, חברת מקורות וצפ"א.

(צילום: דוברות הר חברון)

במהלך החקירה נאספו תיעודים של החשודים פוגעים בקווי המים הראשיים, מסיטים את קווי המים אל בריכות פיראטיות וסוחרים במים הגנובים. בכך, מציינת המשטרה, הם גרמו לפגיעה באספקה הרציפה של המים לתושבי הישובים ולפגיעה באיכות המים.

הכוחות פשטו הלילה על בתי החשודים, החרימו כסף מזומן בשווי אלפי שקלים וציוד רב, כולל מיכלית מים ששימשה לשינוע המים כמו כן בוצע איטום לבורות בעומק של עשרות מטרים.

החשודים נחקרו הבוקר ובהמשך יובאו לצורך דיון בעניינם בבימ"ש צבאי.

עוזי בכר, מנהל אגף התשתיות ואיכות הסביבה במועצה: "חוסר מים ביישובים גורם לפגיעה בכל מערכות החיים: לריקון מאגרי מים לשתייה, לבעיות סניטריה, ולפגיעה בחקלאות ובגינון. על כן אנו פועלים יחד עם מקורות, והיחידה לבטחון המים ברשות המים לאספקת מים יציבה ליישובים. אנו מצפים בקרוב להפעלה של קו המים החדש על ידי מקורות שישים סוף לפגיעה באיכות החיים בהר חברון".

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון: "הגניבות מתבצעות מידי יום ולילה ובזכות שיתוף פעולה מוצלח הצלחנו לאתר את הגנבים. כך נראית משילות! על אף שזו מלחמה סזיפית בדרך לשגרת חיים נורמלית, אנחנו נמשיך להילחם על כל מיליליטר של מים שנגנבים מאיתנו. תודה רבה לכל השותפים".

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות הר חברון)
(צילום: דוברות הר חברון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר