סוער בכנסת

למרות הקיזוז: הח"כ הגיע מהלווית אחותו - להצביע

חבר-הכנסת מאיר יצחק הלוי, מ'תקווה חדשה', הגיע להצביע בכנסת - שעתיים אחרי הלווית אחותו הגדולה, יהודית - זאת למרות שסוכם על קיזוז בין הקואליציה לאופוזיציה (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ הלוי בכנסת, הערב (צילום: ללא קרדיט)

חבר-הכנסת מאיר יצחק הלוי, מ'תקווה חדשה', הגיע הערב (שלישי) להצביע בכנסת - שעתיים אחרי הלווית אחותו הגדולה, יהודית - זאת למרות שסוכם על קיזוז בין הקואליציה לאופוזיציה.

על הסיבה להגעתו, הדעות, כרגיל, חלוקות בין הצדדים. באופוזיציה, תקפו בחריפות את הגעתו - למרות ההחלטה על הקיזוז.

הוויכוח שהתעורר במליאה בנוגע לקיזוז של ח"כ מאיר יצחק הלוי (צילום: ערוץ כנסת)

מ'הליכוד' נמסר כי מדובר ב"אירוע חסר תקדים בכנסת: לאחר שהאופוזיציה בצעד אנושי נענתה לבקשת תקווה חדשה ונתנה קיזוז לחבר הכנסת מאיר יצחק הלוי שיושב שבעה, הגיע עכשיו חבר הכנסת הלוי להצבעה, תוך הפרת הקיזוז".

ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה אמר כי "זהו שפל שלא היה כדוגמתו. שימוש הכי ציני שיכול להיות באבל של אדם כדי לנסות לגנוב הצבעה. למרות כל התרגילים המבישים האלה, האופוזיציה תמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה, וכמה שיותר מהר".

ח"כ מיקי זוהר: אמר כי "הליכוד נתן לח"כ מאיר יצחק הלוי קיזוז לאור האבל בו הוא שרוי. הפלא ופלא, גדעון סער מנחה אותו להגיע בכל זאת להצבעות. הרמייה והשקרים ממשיכים. איזה בזיון".

בקואליציה טענו מנגד כי "ח"כ מאיר יצחק הלוי מגיע מהלווית אחותו למליאת הכנסת להצבעה לאחר שהאופוזיציה אמרה שהוא מקוזז אך בפועל לא קיזזה אותו וניסתה לגנוב את ההצבעה!".

עוד הם טענו כי "סמוטריץ ולוין משקרים! האופוזיציה קיזזה את מאיר יצחק הלוי עם יואב בן צור שפועל ישב במליאה והצביע כך שלא הייתה ברירה אלא להביא את מאיר יצחק הלוי שעתיים אחרי הלווית אחותו להצביע במליאה".

ח"כ הלוי בכנסת, הערב (ללא קרדיט)

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב ואמר: "‏קואליציה של נוכלים ערלי לב. אחרי שביקשו וקיבלו קיזוז הומניטרי לח"כ מאיר יצחק הלוי שיושב שבעה על אחותו, הקואליציה הביאה אותו מהשבעה להצבעה עכשיו על חוק הפיצול כי אין לה רוב בגלל התנגדותו של אלי אבידן. פתאום נעלמה האנושיות, ובעיקר נעלמה ההגינות המינימלית ומשחקים מלוכלך. בושה וחרפה".

מ'הליכוד' הגיבו ואמרו כי "הבהרה בעקבות שקרי הקואליציה: סוכם שהקיזוז יהיה מול חבר כנסת מהאופוזיציה, כפי שיודיע לפני כל הצבעה מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, לח"כ שרן השכל. לפני ההצבעה הזו הודיע לוין שהקיזוז יהיה מול ח"כ גילה גמליאל, ובשאר ההצבעות הקיזוז יהיה מול ח"כ יואב בן צור".


מתקווה חדשה נמסר כי "ח"כ יואב בנצור קוזז מול ח"כ יצחק הלוי עד סוף השבעה על אחותו שנפטרה היום! הדבר סוכם בין-היתר בהלווית אחותו של יצחק הלוי, בין בנצור לשר סער. משום מה בנצור הגיע להצביע, ואז טען הליכוד כי יש 'לנייד' הקיזוז לגילה גמליאל. קיזוז הוא לעולם שמי ואף פעם לא מתנייד. מצער שגם במצב כזה האופוזיציה בחרה לשבור את מילתה ולהתנהג בחוסר אנושיות".

יו"ר סיעת יש עתיד ומ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי, תקף ואמר: "כמה רחוק יילכו באופוזיציה. כמה שפל. כמה נמוך. מלווית אחותו, היה צריך להחזיר את ח״כ הלוי להצבעות במליאה, לאחר שהאופוזיציה הפרה קיזוז. חילול השם והמוות. בושה!".

מלשכת ח"כ יואב בן צור נמסר כי "בתיאום עם מרכז האופוזיציה סוכם כי תתקיים התקזזות בהצבעות היום עם ח"כ מאיר יצחק הלוי בשל האבל על פטירת אחותו היום.

ההתקזזות בחוק יסוד: הכנסת סוכמה שתהיה מול ח"כ גילה גמליאל ובשאר החוקים מול ח״כ בן צור.

"למרות הסיכום, גדעון סער וחבריו לקואליציה ביזו את כבודו ואמונתו של ח"כ הלוי והביאו אותו להצבעות תוך הפרת קיזוז ורמיה וחוסר התחשבות עם אבלו הכבד. אבדה הבושה".

מוקדם יותר היום פנתה תקווה חדשה לליכוד לקבלת קיזוז לשבוע הקרוב, הלוויה וימי השבעה, עבור ח"כ יצחק-הלוי, כמקובל – וסורבה בתחילה. לאחר כמה שעות, ובתום סערה שהחלה בגלל ההכרעה, בליכוד הסכימו לקזז את יצחק-הלוי ללא תנאים כלל, כך יוכל להתאבל על מות אחותו. בסביבת מרכז האופוזיציה, יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, נאמר כי באף שלב בקשת תקווה חדשה לא סורבה, אלא היא "נבדקה כל העת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר