הקואליציה לא מתפקדת

החוק לכפיית גיוס בנות - לא עלה להצבעה בכנסת

האופוזיציה רושמת ניצחון נוסף אחרי חוק איחוד משפחות: החוק שזכה להתנגדות חריפה של חברי הכנסת החרדים, ומעודד כפיית גיוס בנות, לא עלה להצבעה - בשל היעדר רוב לקואליציה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט, לפיד וגנץ, במליאה - ביממה האחרונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שוב מבוכה לבנט ולפיד, שוב הצלחה לנתניהו והמפלגות החרדיות: הקואליציה נאלצה להסיר מסדר היום את חוק ועדות המעקב הצבאיות בשל היעדר רוב, לאחר שרע"מ הודיעה שתיעדר בהצבעה. זוהי המבוכה השנייה לקואליציה, אחרי נפילת חוק איחוד משפחות הבוקר.

החוק שנמשך הלילה, שכבר עבר בקריאה ראשונה, הסמיך את מערכת הביטחון לגייס בכפייה בנות שהצהירו שהן דתיות אך לאחר מכן התברר ששיקרו.

התקרית שאירעה בדיוני החוק הזה קודם הבאתו למליאה עורר סערה באופוזיציה, כאשר חברי הכנסת ניר ברקת ואבי דיכטר מהליכוד התנגדו להסתייגויות שהגיש שלמה קרעי ממפלגתם והצטרפו לקואליציה בתמיכתם בחוק.

מאז, לאחר זעם של ראשי המפלגות החרדיות ובעיקר של משה גפני, סוכם על אופוזיציה מהודקת יותר, ועל כן הקואליציה לא השיגה כעת רוב בדיון.

מהאופוזיציה נמסר לאחר משיכת החוק בידי הקואליציה: "נמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

שר הביטחון בני גנץ, מסר בתגובה כי "נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות מצה"ל של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה.

"צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר