עוד לילה לבן בכנסת

ניצחון לקואליציה: עבר החוק "לפיצול הליכוד"

אחרי כישלון בהעברת שני חוקים שנויים במחלוקת, הבוקר רשמה קואליציית בנט ניצחון כשהצליחה להעביר תיקון לחוק, שיאפשר לארבעה חברי סיעה להתפצל • ח"כים מ'המשותפת' - נמנעו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לילה לבן בכנסת. רה"מ בנט מצביע (צילום: דני שם טוב)

בלילה לבן נוסף של הצבעות במליאת הכנסת, אושרה הבוקר (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית ההצעה הכוללת שני תיקונים לחוק הכנסת.

תיקון אחד הקבוע כי מועדי ישראל וערביהם לא יבואו במניין התקופה שבה יש להעביר את חוק התקציב לאחר הקמת הממשלה, ותיקון שני שמבקש לאפשר לקבוצה של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם, גם אם אינם מהווים שליש ממנה.

תיקון החוק השני, המוכנה "החוק לפיצול הליכוד", עבר ברוב של 60 מול 54, חרף החשש כי לא ימצא לו הרוב הדרוש. המשמעות שלו דרמטית בעיקר בעבור סיעת הליכוד, שעד עכשיו בכדי להתפצל ממנה ולהפוך לסיעה נפרדת נדרשו לפחות עשרה ח"כים - מה שהקשה על האופוזיציה לגייס עריקים. מעכשיו גם ארבעה יספיקו. ח"כ דוד ביטן אמר כי העברת החוק לא תפצל את הליכוד, ואיש בכל מקרה לא יעבור.

הצליחו להעביר. שולחן הממשלה במליאה הלילה (צילום: דני שם טוב)

חברי הרשימה המשותפת וח"כ עמיחי שיקלי מ'ימינה' לא תמכו בתיקון החוקים. חברי הכנסת עפר כסיף, אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מהמשותפת הצביעו נגד, אולם ח"כ אבו שחאדה סמי, עודה איימן תומא סלימאן עאידה נמנעו ובכך אפשרו את העברת החוק. עוד נמנעו: אלי אבידר, עמיחי שיקלי ויואב בן צור.

בליכוד היו שתקפו את הקואליציה על כך שהגיעו להסכמות עם אנשי המשותפת, מה שגרם לחלקם להימנע. השר זאב אלקין (תקווה חדשה), שניצח על ההצבעה מאחורי הקלעים, טען כי סיכומים כאלה אינם ידועים לו. יו"ר האופוזיציה נתניהו השיב: "לא ידוע לי זו לא תשובה".

לילה לבן במליאה (צילום: דני שם טוב)

ח"כ מאיר יצחק הלוי, היושב 'שבעה' ואמור להיות מקוזז עם ח"כ יואב בן צור, נכח והצביע בעד.

החל מהשעה 07:00 מליאת הכנסת סגורה, במטרה להיערך להשבעת הנשיא ה-11 של מדינת ישראל בוז'י הרצוג שתתקיים היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר