משגע את הקואליציה

עמיחי שיקלי מאיים: "אפתח תנועה חדשה"

משחזר את ההתלבטות בליל ההצבעה על חוק האזרחות, מסביר מה גרם לו לשנות את דעתו ומה יתרץ למצביעי 'ימינה', ומאיים שיפתח תנועה חדשה. הראיון המדובר של שיקלי (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitousi/Flash90)

אחרי ששוב תקע מקלות בגלגלי הקואליציה והצביע, בניגוד לעמדת מפלגתו, נגד חוק האזרחות, ובכך עורר עוד הפעם סערה, ח"כ עמיחי שיקלי מ'ימינה' מאיים: "אולי אקים תנועה שתמלא את הוואקום שנוצר במחנה הלאומי". את הדברים אמר בראיון שהעניק ל"ישראל היום" ויפורסם בסוף השבוע.

"עד הרגע האחרון התלבטתי אם להימנע או להתנגד", שחזר שיקלי את ליל ההצבעה הדרמטי השבוע. "האופציה הקלה מבחינתי הייתה לא להיכנס למליאה. אופציה פחות קלה הייתה להיכנס ולהימנע, אופציה קשה פי עשרה היא להתנגד".

כשנשאל מדוע נהג כך חרף הודעתו בתחילה כי תתמוך בחוק, ענה שיקלי: "הודעתי שאני אתמוך בחוק כפי שהיה במתכונתו המקורית, אך כפי שהוא הובא בפנינו לבסוף הוא מסולף. לא סתם העבירו אותו באישון ליל בלי שניתנה גרסה סופית וברורה. לבסוף, האמירה שכרכה את ההצבעה על החוק בהבעת אמון בממשלה הכריעה את הכף".

שיקלי הוסיף, כשמתייחס לעמדה, לכאורה, של רבים שהצביעו לו בנוגע לחוק שהתנגד לו: "אגיד למצביעי 'ימינה' שהחלטתי לספוג את האש בקרב, כדי לנצח במערכה. שהיעד החשוב יותר כרגע הוא לשנות את הרכב הממשלה. אין לבנט כל השפעה, לפיד מנהל לבד את כל נושא החוץ. הממשלה הזאת חסרת עוגן וחזון, אי אפשר לנהל מדינה שנשענת על 'טוב משותף'".

כשנשאל מה יעשה אם יכריזו עליו כ"פורש", השיב שיקלי: "אולי אקים תנועה שתמלא את הוואקום שנוצר במחנה הלאומי, תנועה ליברלית שתביא לתוכה אנשים עם עוגן אידיאולוגי ואינטלקטואלי שלא נישא ברוח. תנועה כזאת ביום מן הימים תוכל להציע את עצמה גם כרשימה פוליטית. בנוסף, ניתן יהיה להתפטר בסמוך להכרזה על פורש ולהתמודד לפריימריז בליכוד או במפלגה אחרת אם תהיה מפלגה עם פריימריז. מעבר לכך, יכול להיות גם שלא יעלה בידי, ושאכשל, וגם זה בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר