יחזק או יקרע את הישיבה?

הישיבה הירושלמית נחצתה לשתיים: 'המודרניים' ו'הטובים'

'דרך חכמה' תתפצל לשתיים - בתוך מבנה הישיבה הקיים: בשל הרצון לחזק את הישיבה, החליט רה"י לחלק את הישיבה - הבחורים "המודרניים", הופנו ללמוד ולישון במקום נפרד מ"הטובים" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בניין הישיבה בשכונת הר נוף (צילום: גוגל מפות)

דרמה בעולם הישיבות: ישיבת דרך חכמה בשכונת הר נוף בירושלים, חווה בימים אלו טלטלה, כאשר ראשי הישיבה, החליטו לחלק את הישיבה - כדי לחזק אותה.

ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר סילבר, כינס אמש (שלישי), את בחורי הישיבה והודיע להם, כי הוא רוצה את טובת כלל תלמידי הישיבה, ועל כן, מעכשיו יהיו שני בתי מדרש נפרדים.

"הבחורים הטובים יישארו בישיבה - בהיכל הישיבה המקורי ובחדרי הפנימייה הצמודים והשאר (הבחורים המודרניים) - הבחורים שצריכים יותר להתחזק יהיו בבית מדרש אחר", אמר ראש הישיבה לבחורים ההמומים.

יצוין, כי בישיבה ישנם 160 בחורים, על פי המסתמן, 70 בחורים הנחשבים "פתוחים" או "מודרניים", - יעזבו את בית המדרש ויחולקו למקום אחר בישיבה וכן ישנו בפנימיות נפרדות, שאר הבחורים, המגיעים ממשפחות סגורות יותר, או הבחורים הטובים בישיבה, יישארו כאמור בהיכל הישיבה.

הבחורים בישיבה מספרים ל'כיכר השבת': "הייתה ישיבת צוות, בתחילת השבוע, בה דנו רבני הישיבה, על כך שצריך לחזק את הישיבה, רוב רבני הישיבה, תמכו בהפרדה של הבחורים הטובים ו"הסגורים" לקבוצה אחת ואת הבחורים היותר "מודרניים" לקבוצה ישנה".

כשראש הישיבה בכה בדמעות: "אין לי יום ואין לי לילה" (צילום: יח"צ)

עוד מוסיפים הבחורים "לא מדובר בהכרח, בבחורים שפחות לומדים, אלא בבחורים המגיעים ממשפחות יותר מודרניות, שהחליטו להטיל עליהם סטיגמה כבחורים פחות טובים".

"אנחנו", אומרים הבחורים לסיום, "קוראים לחלוקה הזו - "הרעים והטובים", כאשר המודרניים נחשבים כביכול לרעים".

ל'כיכר השבת' נודע, כי רבני הישיבה, יושבים בימים אלו ועורכים את החלוקה בין "המודרניים" ל"פתוחים", כאשר ההודעה הרשמית תצא לקראת סיום הזמן, בשל מחלוקת על מספר בחורים, לאיזו קבוצה לשייך אותם, החלוקה תתבצע בפועל בתחילת זמן אלול הקרוב.

יצוין, כי מאז שמרבית הבחורים בישיבה נדבקו בנגיף הקורונה והישיבה נסגרה למספר שבועות, והבחורים עברו למלונית, הייתה עזיבה של מספר בחורים, והנהלת הישיבה, החליטה בימים אלו לבסס ולחזק את הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר