"בגידה מוחלטת"

מדוע זעם הנשיא לשעבר טראמפ על נתניהו

ספר חדש שיוצא בימים אלו בארה"ב חושף כי הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, חש נבגד בשל התנהגותו של ראש הממשלה דאז וידידו הטוב, בנימין נתניהו, לאחר ניצחונו של ביידן (מדיני)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ זעם על התנהלותו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, בעת שבירך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בציוץ חם בטוויטר ובסרטון, כך על פי ספר חדש על טראמפ של העיתונאי מייקל וולף בשם "מפולת: הימים האחרונים של כהונת טראמפ".

לדבריו, אפילו עוזריו האישיים של הנשיא לשעבר הופתעו מעוצמת הכעס שלו על כך למרות שהם ציפו שהדבר יתסכל אותו.

הברכה המצולמת של נתניהו לביידן

כזכור, טראמפ חש שהבחירות "נגנבו" ממנו, זאת למרות שלא הצליח להוכיח את התיאוריה שלו מבחינה עובדתית. לנתניהו כמובן לא הייתה שום ברירה אלא להכיר בתוצאות הבחירות הרשמיות בארה"ב ולשמור על היחסים החמים עם הבית הלבן.

טראמפ טען לעומת זאת, שנתניהו מיהר מידי לברך את ביידן ובעיניו הייתה זו "בגידה מוחלטת". טראמפ חש שנתניהו היה צריך לנהוג בצורה אחרת, "הוא האמין שהוא עשה יותר מכל נשיא אמריקני אחר עבור ישראל – ולכן הוא ציפה שיכירו לו תודה, ובציוץ של נתניהו הוא חש ש'מכרו אותו'", מסביר וולף בספרו החדש.

בין טראמפ ונתניהו שררו יחסים מיוחדים והשניים הצליחו יחד לפעול בצורה טובה במיוחד כשגולת הכותרת שלהם הייתה הסכמי אברהם לקראת סיום כהונתו של טראמפ במהלכם חתמה ישראל על הסכמי נורמליזציה עם שלוש מדינות ערביות. עם ביידן לעומת זאת למרות הברכות החמות, שוחח נתניהו רק כמה שבועות לאחר בחירתו, שיחה חמה אמנם, על פי הדיווחים, אך עדיין ברמה אחרת של קשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר