גזירת המעונות

אזולאי לשר הרווחה: "עשרות אלפי ילדים שיגיעו לפת לחם"

ח"כ ינון אזולאי פנה לשר הרווחה מאיר כהן: "אי פרסום התבחינים לקבלת דרגה למעונות מהווה פגיעה והפקרת עשרות אלפי משפחות וחורץ את דינם של עשרות אלפי ילדים שיגיעו לפת לחם" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) פנה הבוקר (חמישי) לשר העבודה והרווחה מאיר כהן בבקשה שיתערב בגזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן: "אי פירסום התבחינים לקבלת דגרה למעונות מהווה פגיעה והפקרת עשרות אלפי משפחות מוחלשות וחורץ את דינם של עשרות אלפי ילדים שיגיעו לפת לחם במדינת ישראל".

בפתח מכתבו כתב אזולאי לכהן: "אמש הודיע שר האוצר על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות סבסוד מעונות היום - מדובר בשינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות היום כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות".

לדבריו: "הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב. כידוע, קבלת הדירוג נותנת את האפשרות להורים שיש להם ילד אחד ויותר, לשלוח את ילדיהם למעון וכך היציאה לעבודה תהיה משתלמת. קבלת הדירוג היא מאוד חיונית להורים ששולחים את ילדיהם למעונות היום ובמיוחד בשכבות הסוציו- אקונומיות הנמוכות הזכאים לסבסוד. כל שנה המערכת נפתחת בסביבות חודשים אפריל מאי ועד לספטמבר רוב ההורים מקבלים -דרגה".

ח"כ ינון אזולאי

אזולאי הוסיף כי: "שנה שעברה מערכת הגשת הבקשות נפתחה רק בחודש אוגוסט מה שגרם להורים לשלם תקופה ארוכה שכר מלא עבור המעון. השנה לצערי הסיפור חוזר על עצמו וטרם פורסמה טבלת המחירים, מה שמנע מההורים לטפל בהמצאת והגשת המסמכים לצורך קבלת הדרגה בזמן, דבר שיוביל לעיכוב ניכר בקבלת דרגה וקושי ממשי להורים לעמוד בנטל".

"לאור פרסום העמדה של שר האוצר", טוען אזולאי: "התברר למפרע מדוע לא פורסמו התבחינים בזמן, על אף ששר האוצר דאז התחייב בפניי בוועדת הכספים בתאריך 10.05.21 ואף הורה לנציגי האוצר לפרסם את טבלת המחירים בתוך מס' ימים אחדים ועל אף חוו"ד של מנהל אגף מעונות היום והיועמ"ש במשרד הרווחה שיש לפרסם את התבחינים בשנה זו ללא שינוי ועוד הדגיש שכל שינוי יביא לעיכוב פרסומם לפחות ב- 90 יום, מה שאומר עיכוב בקבלת הדירוג עד לחודש מאי 2022. זוהי פגיעה והפקרת עשרות אלפי משפחות מוחלשות וחורץ את דינם של עשרות אלפי ילדים שיגיעו לפת לחם במדינת ישראל".

המכתב המלא

את מכתבו מסכם אזולאי כך: "לאור האמור, אני קורא לך שלא לקבל את המלצתו של שר האוצר ולהמשיך את התבחינים כפי שהיו נהוגים עד היום, כבשנים האחרונות. אציין כי הרישום למעונות היום הסתיים בתאריך 28/02/21 קרי, לפני כ- 5 חודשים - ההורים נרשמו על דעת התבחינים הידועים כאמור וכבר שובצו במעונות היום. לא ייתכן שלאחר שהסתיים הרישום למעונות היום, יודיע שר האוצר על כללים חדשים לקבלת דרגת סבסוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר