המשבר הראשון?

ארה"ב גינתה את הרס בית המחבל - לשכת רה"מ דחתה

אחרי שישראל הרסה את בית המחבל שרצח את בחור הישיבה יהודה גואטה הי"ד, שגרירות ארה"ב פרסמה הודעת גינוי רשמית • גורם בלשכת רה"מ השיב: "פועלים בהתאם לביטחון ישראל" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתמוז תשפ"א | 08.07.21
ביידן (צילום: shutterstock)

למרות הלחץ האמריקני, צה"ל הרס הבוקר (חמישי) את בית המחבל שרצח את בחור הישיבה יהודה גואטה הי"ד. האמריקנים ביקשו שלא להרוס את בית המחבל, בשל היותו אזרח של ארה"ב. משפחת גואטה מסרה בתגובה להחלטה כי הם "מברכים את כוחות הביטחון, צה"ל ושב"כ וכן את מחלקת בג"ץ והשופטים אשר עמדו מול ארגוני השמאל אשר עשו כל שלאל ידם כדי לפגוע ביכולת ההרתעה של צה"ל".

עוד אמרה המשפחה השכולה כי "ארגונים אלו לא בחלו בשום אמצעי, החל מעתירות אוטומטיות מצד המחבלים נגד צה"ל בניצוחה של עו"ד לאה צמל, וכלה בניסיון להפעיל את ארצות הברית נגד ביטחונה של ישראל. אין ספק שעמידתן של מערכת הביטחון ומערכת המשפט מול ניסיונות אלו מחזקת את יכולת ההרתעה כלפי מחבלים פוטנציאליים ומגבירה את ביטחון אזרחי ישראל".

יהודה גואטה הי"ד (באדיבות המשפחה)

השגרירות גינתה את ישראל ואמרה כי "קריטי שכל הצדדים ימנעו מצעדים חד צדדיים המחמירים את המצב - אין להרוס ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד".

גורם בלשכת רה"מ הגיב על גינוי השגרירות, במה שיכול להיות המחלוקת הפומבית הראשונה בין ביידן לבנט: "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המרדף אחר המחבל (דובר צה"ל)

כזכור, אתמול פורסם כי הרשויות בארצות הברית פנו השבוע לישראל וביקשו שביתו של המחבל לא ייהרס זאת בשל האזרחות האמריקנית של שלבי.

לפי הדיווח של ישי פורת בחדשות 13, משרד הביטחון הורה בעקבות הבקשה לצה"ל לעכב בינתיים את הריסת הבית. כעת בקשת ארה"ב נשקלת, אולם כפי שהוערך מלכתחילה כי למרות החשש ממשבר, הבית נהרס.

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "שגרירות ארה"ב לא צריכה להתערב במדיניות הביטחונית של מדינת ישראל הריבונית. ישראל יכולה להגן על עצמה, צריכה להרתיע את אויביה, ואני מצפה משר החוץ יאיר לפיד להבהיר את העניין לאמריקנים באופן נחרץ".

ח"כ מירי רגב מהליכוד תקפה: "כשיש ממשלה רופסת בישראל, מזהים את החולשה גם בוושינגטון וגם בטהרן. זו הסיבה גם שמנסים לייצר משוואות חדשות, שפוגעות בביטחון המדינה. המשוואה האמריקנית לפיה הרס של בית מחבל פוגע במשפחה אחת, ראויה לתגובה בשאלה: מדוע מתעלמים מהרס חייה של משפחה שלמה שאותה הרס מחבל מתועב אחד? אין מה לצפות מממשלה ישראלית-פלסטינית בראשות בנט ועבאס. זו מציאות שלעולם לא היתה קורית אצלנו, בממשלת ימין".

מפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות אמרו בתגובה לגינוי האמריקני כי "נחרדנו ונדהמנו מהתערבות הבוטה והחוצפנית של ממשל ארה"ב בשיקולים ביטחוניים והרתעתיים, שהחליטה לגנות את הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גאוטה יהודי ישראלי, ופצע עוד שניים חפים מפשע. אנחנו שאיבדנו את יקירנו בפיגועים רצחניים יודעים שאם הייתה הרתעה אמיתית ילדינו וקרובינו היו היום בין החיים.

אנו מצפים מידידתנו הקרובה לעזור לנו ליצר הרתעה כנגד המחבלים ולא למנוע אותה, ובכך לנרמל את החיים תחת הטרור.
לצערנו ממשל בידן פועל ברוח הפוכה להיגיון, מלבד הניסיון לתקוע מקלות בגלגלים למדינת ישראל ביצירת הרתעה, היא גם נותנת רוח גבית לטרור בכך שהחזירה לראשות הטרור העולמי פלסטינית את התקציבים שנשללו ממנה בעבר מפני שהלכו לתשלום משכורות למחבלים, החזירה את הכסף שמניע את הטרור ורוצח לנו את הילדים והקרובים.
אנו מצפים ממשל בידן לגנות ולתמוך בענישה של מחבלים גם אם הם בעלי אזרחות ארה"ב."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר