מהפכה בבריאות?

רופאים ממליצים: תורנות מתמחה - 18 שעות במקום 26

הוועדה העליונה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים הגישה את מסקנותיה, לאחר שנת דיונים, ודורשת: שינוי מהותי במתכונת עבודת הרופאים המתמחים, שיפור תנאי המומחים ופחות ביורוקרטיה (בריאות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הצגת הדו"ח (צילום: ללא קרדיט)

הרופאים המתמחים זועקים כבר שנים על הקושי הרב בעבודתם: במשמרות בהן הם עסוקים במלחמה על הצלת חיים, הם נדרשים לעבוד 26 שעות ברציפות, יותר מיממה ללא מנוחה ובטח ללא שינה.

למרות ההבטחות הרבות לשיפור תנאיהם, במציאות שום דבר לא השתנה זמן רב, והרופאים הצעירים נופלים תחת העומס. היום (חמישי) ייתכן ונעשה הצעד הראשון לקראת שינוי המצב הקיים.

הוועדה העליונה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורניות בבתי החולים, שהקימה ההסתדרות הרפואית, הציגה את מסקנותיה לאחר שנת דיונים, בהן: שינוי מהותי במתכונת עבודת הרופאים המתמחים בישראל, שיפור תנאי הרופאים מומחים, צמצום הביורוקרטיה והפחתת השחיקה בקרב ה"מלאכים בלבן".

בכנס נכחו הפרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה ומנכ"ל משרד הבריאות הנכנס; הפרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא ומנהל בית החולים ברזילי מתחילת השבוע; וח"כ עידית סילמן מימינה, יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ברגע שתוקמנה הוועדות.

הפרופ' אש והפרופ' לוי (צילום: ללא קרדיט)

ע"פ המלצת הוועדה העליונה, משך התורנות של רופא מתחמה יתקצר משמעותית, ויעמוד ברוב המקרים על בין 16 ל-18 שעות, לעומת 26 שעות כיום, כשליש פחות. בנוסף, ישופרו תנאי המומחים, בהם הבאת צוותים אדמיניסטרטיביים נוספים, כדי להקל עליהם.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, הפרופ' ציון חגי, אמר בכנס: "הבטחתי מיד עם כניסתי לתפקיד להוביל שינוי משמעותי בשעות העבודה של הרופאים בכלל ושל הרופאים המתמחים בפרט, והיום אנחנו בהחלט אנשי בשורות. מי שישקיע ויקרא 150 עמודים של הדו"ח על כל המודלים, הפיילוטים, הלבטים והשיקולים שנבחנו, יבין עד כמה רצינית, אחראית וזהירה הייתה העבודה ועד כמה חשיבות הוועדה הזו יוחסה לרווחתם של הרופאות והרופאים ולאיכות הרפואה בישראל".

הפרופ' חגי הוסיף: "כעת הכדור עובר לידיים של המדינה. שמענו מהיום הראשון תמיכה חד משמעית של שרי הבריאות והאוצר בשינוי מתכונת העבודה, וכעת מוכרחים לתרגם את הדברים לתקנים ולמשאבים כדי שזה יקרה בפועל. זה לא בשמיים וכך גם מצאה הוועדה. המערכת זקוקה לזה ממילא כמו אוויר לנשימה, וכולי תקווה שיחד נוכל להוציא לפועל את אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר שידעה מערכת הבריאות בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר