הריסת בית המחבל

העימות בממשלה: בנט לא עדכן את לפיד

שר החוץ לא עודכן בהחלטה להרוס את בית המחבל, שהובילה לגינוי אמריקני. לשכת לפיד פנתה ללשכת ראש הממשלה בנט וביקשה הסברים • ומי האשם שנמצא? כמובן, נתניהו (פוליטי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד בשולחן הממשלה, השבוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר החוץ יאיר לפיד לא עודכן על הריסת בית המחבל מונסתר שלבי, שרצח בצומת תפוח את בחור הישיבה יהודה גואטה הי"ד לפני כחודשיים. כך דווח הערב ב'חדשות 13'. כזכור, הריסת בית המחבל הבוקר (חמישי), הובילה לגינוי אמריקני.

לפי הדיווח, בלשכתו של יאיר לפיד פנו ללשכתו של בנט וביקשו לדעת מדוע המל"ל, הכפוף לראש הממשלה, לא העביר את המידע הרלוונטי, ובכך, לדבריהם, למנוע או לכל הפחות לרכך את הגינוי של הממשל בארצות הברית.

בלשכתו של בנט הגיבו שאין זה תפקידם לדווח למשרד החוץ על החלטה שכזו.

בלשכת שר החוץ הגיבו, ומצאו את האשם - נתניהו: "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך שמערכת התקשורת והתיאום בין משרדי החוץ, הביטחון ומשרד ראש הממשלה לא תפקדו כראוי. אנחנו מתקנים ומסדרים הכול בימים אלה. ייקח עוד קצת זמן אבל בזכות היחסים הטובים בין ראש הממשלה בנט, והשרים לפיד וגנץ מנגנוני הדיווח והתיאום משתפרים כל יום וישתפרו עוד יותר ככל שיחלוף הזמן".

בגינוי האמריקני לישראל, על הריסת בית המחבל, נאמר כי "קריטי שכל הצדדים ימנעו מצעדים חד צדדיים המחמירים את המצב - אין להרוס ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד".

גורם בלשכת רה"מ הגיב על גינוי השגרירות, במה שיכול להיות המחלוקת הפומבית הראשונה בין ביידן לבנט, ואמר: "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

משפחת גואטה בירכה את ההחלטה על הריסת הבית חרף ההתנגדויות: "מברכים את כוחות הביטחון, צה"ל ושב"כ וכן את מחלקת בג"ץ והשופטים אשר עמדו מול ארגוני השמאל אשר עשו כל שלאל ידם כדי לפגוע ביכולת ההרתעה של צה"ל. ארגונים אלו לא בחלו בשום אמצעי, החל מעתירות אוטומטיות מצד המחבלים נגד צה"ל בניצוחה של עו"ד לאה צמל, וכלה בניסיון להפעיל את ארצות הברית נגד ביטחונה של ישראל. אין ספק שעמידתן של מערכת הביטחון ומערכת המשפט מול ניסיונות אלו מחזקת את יכולת ההרתעה כלפי מחבלים פוטנציאליים ומגבירה את ביטחון אזרחי ישראל".

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר