נתונים מפתיעים

מי האיש החזק בממשלה? 760 איש השיבו

סקר עומק שנערך במטרה לעמוד על עמדות הציבור בנושאים חברתיים-פוליטיים אקטואליים, העלה מה חושב הציבור על יכולות הממשלה ותקופת תוחלתה. וגם: מי הכי חזק בה? (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עבאס, בנט גנץ ולפיד (צילום: Gershon Elinson, Yonatan Sindel, Avshalom Sassoni/Flash90)

מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז 'ויטרבי' לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, המתפרסם היום (ראשון), עולה כי הציבור הישראלי חצוי בשאלה אם הממשלה החדשה, בראשות בנט, תחזיק מעמד לפחות שנה. כמו כן, למעלה ממחצית הישראלים סומכים על הממשלה החדשה שתדע להתמודד עם התפרצות ממשית של נגיף הקורונה.

מדד הקול הישראלי נערך אחת לחודש במטרה לעמוד על עמדות הציבור בנושאים החברתיים-פוליטיים העומדים על סדר היום. המדד נערך בידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (760 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

האיש החזק בממשלה? לפיד במפגש עם האמריקאים (משרד החוץ)

מי האיש החזק בממשלה? לפי נתוני המדד, שיעור הישראלים הגבוה ביותר (26%) רואה בשר החוץ ובראש הממשלה החילופי יאיר לפיד את ה"איש החזק" בממשלה. במקום השני ניצב ראש הממשלה נפתלי בנט (19%) ובמקום השלישי ח"כ מנסור עבאס (11%), יו"ר סיעת רע"מ.

בקרב מצביעי 6 מפלגות, לפיד מצטייר כדמות החזקה בממשלה (עבודה, מרצ, כחול לבן, יש עתיד, הרשימה המשותפת ורע"ם). עבאס נתפס כך על ידי מצביעי 4 מפלגות (הציונות הדתית, הליכוד, ש"ס ויהדות התורה), בנט נתפס כ"איש החזק" על ידי מצביעי ימינה ותקווה חדשה, וליברמן בקרב מצביעי ישראל ביתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר