סיוט חדש לממשלה

חה"כ מרע"ם מאיים: "אם יתקפו בעזה - אפרק הקואליציה"

שותפים טבעיים? בסיעת רע"מ זועמים על ניסיונות המו"מ של לפיד עם המשותפת, ומודיעים כי חבריה לא יצביעו עם הקואליציה עד הודעה חדשה; גנאים איים לפרק את הממשלה אם עזה תותקף (פוליטי)

גנאים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שבוע סוער ושתי הצעות חוק קואליציוניות שנפלו, כאב ראש חדש לממשלת לפיד-בנט-עבאס. ח"כ מאזן גנאים מרשימת רע"מ השותפה בקואליציה, איים כי במקרה והממשלה תורה על תקיפה ברצועת עזה - יפרק את הקואליציה. גנאים אף תקף את חוק הגזענות, שניסו עמיתיו לקואליציה להעביר, וכינה אותו גזעני.

את הדברים אמר בראיון שהעניק הבוקר (ראשון), לנאדר אבו תאמר ברדיו "מכאן", תחנת הרדיו בשפה הערבית של תאגיד השידור הציבורי. "אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה", אמר גנאים, והדגיש: "אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה". עוד אמר כי הן בנט והן נתניהו "גרועים".

גנאים תקף את הניסיון להעביר את חוק האזרחות והודיע כי עדיין בסיעתו ימתינו בכדי לוודא את טיבה של הממשלה. "חוק האזרחות גזעני", אמר. "20 אלף משפחות סובלות בגללו. אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה. יש לנו קווים אדומים. התקשורת העברית מגויסת לשירות הממשלה. נמתין כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה".

כעבור זמן קצר הוטלה פצצה פוליטית נוספת בידי רע"מ, הפעם מאת ח"כ ווליד טאהא כשהודיע כי חברי מפלגתו "לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". את הדברים כתב בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר שלו. לדברי גורמים ברע"מ הסיבה היא שרע"מ חשה שהיא מקדמת את ממשלה, אולם הממשלה אינה מקדמת אותה בחזרה. גורם ברע״מ מסר: "לא נאפשר לממשלה לנהל מו״מ עם המשותפת, שיחליש את כוחנו בכנסת".

חברי הכנסת מהאופוזיציה הגיבו לאיומיו של גנאים. ח״כ האלוף (במיל׳) יואב גלנט הגיב: "שבוע חדש - סחטנות חדשה של רע״מ. דוגמא ראשונה אך לא מפתיעה למגבלות הממשלה הראשונה בתולדות המדינה אשר נשענת על מפלגה אנטי ציונית מובהקת".

לדברי גלנט, "ממשלת בנט-לפיד זו הממשלה שמעדיפה ג׳ובים על טובת המדינה, זו הממשלה שלמען הישרדותה מסכנת את ביטחון ישראל לטובת התנועה האיסלאמית. עצוב, מדאיג ומסוכן - וזוהי רק ההתחלה".

עימות בין בן גביר לח"כ סעדי מרע"מ, ארכיון (ערוץ הכנסת)

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב אף הוא להודעת חבר הכנסת מטעם רע"מ: "הודעתו של תומך הטרור מאזן גנאים כי יפיל את הממשלה, היא עוד הוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל. הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטמציה שהעניקו לתומכי טרור".

ח"כ בן גביר הוסיף: "בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה ועכשיו אפשר להבין למה כשהדרום בוער, הממשלה לא תוקפת בצורה אמיתית את עזה: מנסור עבאס לא מרשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר