מקטינים משברים

הממשלה נכנעה: פיתוח הבדואים - במשרד הרווחה

רע"מ דרשה הבוקר שקיום ההסכמים הקואליציוניים יהיה מיידי במקום עוד כשבועיים כמתוכנן, ורה"מ ביצע • הליכוד תקפה: "בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תשפ"א | 11.07.21
רה"מ בנט ויו"ר רע"מ עבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט העלה הערב (ראשון) לישיבת ממשלה טלפונית את ההצעה להעברת הגופים הבאים ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה: האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.

כזכור, המהומה החלה כאשר הבוקר יו"ר סיעת רע"מ בכנסת, ח"כ וואליד טאהא, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, ובו איים על אי שיתוף פעולה עם הקואליציה בהצבעות השונות, כאשר על פי הערכות הסיבה הייתה זעם המפלגה על קיום המו"מ עם הרשימה המשותפת מאחורי הקלעים: "הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה".

מאז התברר המשבר, ויו"ר מפלגתו, מנסור עבאס, דרש מרה"מ נפתלי בנט להאיץ את קיום ההסכמים הקואליציוניים ולקדמם בכמה שבועות, כדי שרע"מ תוכל להציג תמונת ניצחון בתוך החברה הערבית. בנט התרצה, ויש שיאמרו נכנע ללחץ, וכאמור, הסכים לקדם.

שר הרווחה מאיר כהן מסר: "כמי שחי בנגב, אני רואה בהעברת הרשות לפיתוח והסדרת ההתיישבות הבדואית משימה לאומית חשובה. אין כאן סיפור של טובים ורעים אלא סיפור של מדינה שוויתרה על משילותה, יצרה במו ידיה שתי מסגרות חוק ומנגד הפקירה אוכלוסייה שלמה. נושא הסדרת הקרקעות היא סוגיה מורכבת ומהווה חלק בלתי נפרד מפיתוחו של הנגב. בכוונתי לרתום את ראשי הרשויות והמנהיגות בנגב, יהודים ובדואים, על מנת לייצר מציאות אחרת שתביא לשגשוגו של הנגב".

ההפסד של הקואליציה ב'חוק האזרחות' (ערוץ כנסת)

הליכוד תקפה: "כדי לשרוד כראש ממשלה עם שישה מנדטים, בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו. מעניין מה עוד הוא יסכים שיסחטו ממנו כדי שיוכל להישאר בשלטון. נפיל את ממשלת עבאס-בנט בהקדם".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד מסר בתגובה: "לא מפתיע שבנט מסכים לכל, ככה זה כשאין ציבור מאחוריך. כל עוד הוא ראש הממשלה, המדינה שלנו תחזור אחורה בכל הפרמטרים: הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים".

ח"כ איתמר בן גביר אמר: "העברת האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב למשרד העבודה והרווחה היא אות קלון ולמעשה מכירת חיסול למדינת ישראל. לצערי, אין ספק שהשר מאיר כהן יסכים וייעתר לכל בקשה של הבדואים. מדובר במתן פרס לטרור. לא כל הבדואים שונאים את מדינת ישראל, אבל לצערי המדינה מפנקת במיוחד את אלו שמתעבים אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר