חשיפת 'כיכר'

חוק הדיינים: אורי מקלב דורש הצבעה חוזרת

נציג דגל התורה אורי מקלב, דרש בוועדת החוקה כי החוק שיפלה חברי כנסת חרדים יובא שוב להצבעה במליאה, ותהה: "מדוע אין שינוי בהתאמה גם בוועדה למינוי קאדים?" (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

הקואליציה מתקשה להעביר את חוק הדיינים החדש, שיחייב למנות שתי חברות כנסת לוועדה ובכך למנוע נציגות מטעם חברי הכנסת החרדים, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

היום (שני) חבר הכנסת אורי מקלב ניסה לעכב את קידום החוק לתקופת זמן נוספת, כשדרש בוועדת החוקה להצביע עליו מחדש במליאה, גם בקריאה ראשונה. "חוק הדיינים החדש הוא חוק שונה במהותו ויש להצביע עליו מחדש במליאת הכנסת שוב גם בקריאה ראשונה. מדובר פה בחוק אישי שנבנה לצרכים פוליטיים בגלל חשדנות וחמדנות בין חברי הממשלה שכל אחד מהם רוצה להיות חבר בוועדה", אמר מקלב.

חבר ועדת החוקה תקף את הקואליציה החדשה: "הממשלה אינה שומרת על ממלכתיות אלא מתערבת למריבות בין השרים בממשלה - תקראו לזה חוק הג'ובים לא חוק הדיינים, תורידו את הדיינים מזה".

מקלב לא שכח לעקוץ את הממשלה הנשענת על חברי רע"מ, והתייחס להבדלים בתפיסות: "אנחנו רוצים שאותם שינויים יחולו גם על הוועדה למינוי קאדים (בכירי הדת המוסלמית), אפשר לעשות זאת בהסתייגות אחת שאני אגיש בהמשך ואני קורא לתמוך בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר