"אנטי ציוני" • צפו

נתניהו: "בנט חלש וסחיט, נכנע לכל תכתיב"

ראש האופוזיציה נתניהו תקף בחריפות את כניעת בנט לאנשי התנועה האסלאמית והתייחס לביקורו אצל מלך ירדן. "בנט נותן מים לירדן ועבדאללה נותן נפט לאיראן" • צפו (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (Olivier Fitoussi/Flash90 | צילום וידיאו: ערוץ כנסת)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת 'הליכוד' בכנסת ותקף את מדיניות ראש הממשלה החדש נפתלי בנט. ההצהרה הועברה בשידור ישיר, כאן ב'כיכר השבת'.

"אתמול בצהריים רע"מ הציבה עוד אולטימטום לבנט", אמר נתניהו. "הם דרשו להעביר את הסמכויות בעניין הנגב למשרד הרווחה, על מנת שרע״מ תשלוט בפועל בנושא זה. תוך 3 שעות בלבד בנט נכנע, ומסר לעבאס את הנגב". נתניהו הוסיף: הוא אפילו לא ניהל משא ומתן למראית עין. אם מנסור עבאס יגיד לבנט לעמוד על רגל אחת ולשים יד על הראש - בנט יבצע".

נתניהו הוסיף ותקף את ההבנות של בנט עם אנשי התנועה האיסלאמית. "לבנט יש רק 6 מנדטים כראש ממשלה", אמר ראש הממשלה לשעבר. "כל חבר כנסת אנטי ציוני הוא ראש ממשלה בפועל. בנט ראש ממשלה בובה. הוא יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל תכתיב של המפלגות הערביות והפוסט-ציוניות כדי להישאר בשלטון.

"כשמנסור עבאס דרש 50 מיליארד שקלים - בנט נכנע. אם מנסור עבאס ידרוש לעצור הריסת מבנים לא חוקיים - בנט כבר נכנע. אם מנסור עבאס עבאס יגיד לבנט לעמוד על רגל אחת, למחוא כפיים ולשים ידיים על הראש - בנט יבצע. בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד ייצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה, כדבריו של אחמד טיבי".

נתניהו תקף גם את הביקור, שהפך למתוקשר, בין בנט והמלך הירדני. ״בנט נותן מים לירדן ועבדאללה נותן נפט לאיראן״, אמר נתניהו. "עבדאללה לצערי הסכים להעביר צינור נפט מעיראק, שנשלטת על ידי איראן, דרך ירדן - למצרים - ובכך לתת לאיראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה שלה ובעיקר את תוכנית הגרעין שלה, תוכנית הכיבוש שלה ופעולות הטרור שלה. כנראה שההתרגשות לקראת הפגישה לא הבהירה לו שהוא צריך לדרוש דבר הפוך. המדיניות של המדינות הערביות כתוצאה מעליית ממשלה חלשה שלא עומדת מול תוכנית הגרעין של איראן, שאומרת לארה״ב ״לא יהיו הפתעות״ במבצעים שלנו, כולם מבינים את זה.

נתניהו בישיבת הסיעה, היום ( Olivier Fitoussi/Flash90)

"לכן אין פלא שגם עומאן זזה לכיוון איראן והודיעה שהיא מבטלת את הליכי הנורמליזיציה עם ישראל. אני מזכיר לכם שהייתי בפגישה רשמית עם הסולטן הקודם שם בשנים האחרונות. עכשיו הכל זז לכיוון השני, בגלל החולשה. החולשה מרחיקה, העוצמה מקרבת, זו ממשלה חלשה שמבטלת לצערי רבים מההישגים שלנו ולכן זו עוד סיבה להפיל אותה".

גדעון סער תקף את נתניהו והגיב לדבריו בישיבת סיעת תקווה חדשה. "יו"ר האופוזיציה הוא האדם האחרון שיכול לדבר על מה שקורה בנגב - הוא לא נקף כדי שנשמור על האינטרסים החיוניים שלנו בנגב", אמר סער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר