דיון 40 חתימות • שידור חי

בנט: נתניהו וסמוטריץ' החמוצים החדשים

בעקבות מחדל הקורונה בנתב"ג, חברי האופוזיציה החתימו 40 חברי כנסת, וראש הממשלה בנט, חויב לבוא לדיון שעוסק בנושא במליאת הכנסת • גם נתניהו משתתף • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ונתניהו בדיון (צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, אסף 40 חתימות חברי כנסת, וראש הממשלה נפתלי בנט, חוייב להתייצב לדיון המתקיים בשעה זו (שני) בכנסת, בנושא: "מחדל נתב"ג", הדיון הועבר בשידור חי ב'כיכר השבת'.

לבקשת האופוזיציה, הדיון על המחדל יתמקד בסוגיות הבדיקות בשדה התעופה, האופוזיציה, תרצה לשמוע תשובות מדוע השתחררו המגיעים לארץ לביתם, מבלי לעבור בדיקה.

ח"כ יואב קיש (הליכוד) האשים במהלך הדיון: "אין פה ממשלת ימין. אתם לא עובדים והקבינט לא מתכנס. הרוח החיה היא של יפעת שאשא-ביטון. החלטתם שכל מי שנוחת צריך יום בידוד, למה חיכיתם שבוע? יתרה מזה, במשך השבוע הזה, נוסעים נכנסים לתחנת הרכבת בנתב"ג כאחד האדם, יחד עם חיילים ואזרחים".

דבריו של יואב קיש (ערוץ כנסת)

"המצב הולך ונהיה גרוע ומה אתה עושה נפתלי?", פנה קיש באופן אישי לבנט ואמר: "תסתכל עליי ותגיד לי מה אתה עושה? יש פה במדינת ישראל תקשורת מלקקת. עכשיו התקשורת רגועה, את הביטוי 'מחדל נתב"ג' היינו שומעים ללא הפסק במצב הנוכחי".

ח"כ ישראל אייכלר, שנאם אף הוא, הקריא בפני ראש הממשלה מכתב מרגש שנכתב על ידי ילד חרדי בן 12 מאשדוד, שגזרת המעונות של ליברמן הרסה לו ולמשפחתו את החיים.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שותפו לשעבר של נפתלי בנט, תקף אותו בחריפות ואמר לו: "למרות היהירות שלך, לפחות אתה לא מעז להסתכל לי בעיניים, על כך שרימת את כל בוחריך".

דבריו של סמוטריץ' (ערוץ כנסת)

ח"כ מנסור עבאס, נאם אף הוא ואמר: "הצד שהיום יושב באופוזיציה ובמשך שנים רבות ניהל את המדינה, והיה בראשות הממשלה וניהל את הממשלה, מתלונן היום על דברים שהוא במו ידיו עשה".

דבריו של מנסור עבאס (ערוץ כנסת)

"הליכוד עצמו התגאה שקידם תכנית כלכלית של 20 מיליון ₪ כדי לקדם את המגזרים השונים בחברה הערבית, ופתאום היום תוקפים שמוכרים את הנגב לרע"מ ומוכרים את התקציב לרע"מ.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון: "מישהו פה ברח? איפה הוא? לא צריך לפחד". עוד אמר כי "אני יושב פה והקשבתי בקשב רב לנאומים המעמיקים והמחכימים של ח״כ גלנט, של ח״כ סמוטריץ, של ח״כ גלית דיסטל, והתמונה הולכת ומתבהרת - ח״כ נתניהו, ח״כ דיסטל וסמוטריץ, הפכתם לחמוצים החדשים. את מה שאתם הזנחתם - אנחנו מתקנים, ואתם החמוצים החדשים".

בנט פונה לגפני (ערוץ כנסת)

"ח״כ יריב לוין, ח״כ מאי גולן, ח״כ ניר ברקת, נכנסתם כ״כ מהר לתפקיד החמוצים שגם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים אתם לא יכולים לפרגן. בואו ניתן דוגמאות. ח״כ נתניהו פחד, שבוע אחרי שבוע, לקיים מצעד דגלים, והוא דחה ודחה ופחד ואז קיימנו. קיוויתי לראות מחירות כפיים. כלום. רק קיטרתם. כי אתם החמוצים החדשים".
עוד אמר בנאומו כי "אחרי שנה וחצי שח״כ ביבי נתניהו וח״כ מירי רגב יצאו את מחדל המוטציות עם 6,430 מתים ואנחנו תוך שבועיים, השרה מרב מיכאלי, השר ניצן הורוביץ, השר בני גנץ ואני - סגרנו את זה.
קיוויתי לראות מחיאות כפיים, ורק חמיצות".

במהלך נאומו של ראש הממשלה, תקפה חברת הכנסת מאי גולן (הליכוד) את ראש הממשלה שהשיב - "רצית להיות במפלגה שלי".

יצוין, כי האופוזיציה יכולה פעם אחת בחודש לאסוף חתימות מ-40 חברי כנסת ולכנס דיון סביב נושא מסוים שבו ראש הממשלה חייב להשתתף.

בבקשה שנשלחה למזכירות הכנסת נכתב, כי העובדה שנוסעים שבו ארצה לביתם מבלי להיבדק מהווה "הפקרות של ממש ואיום מיידי ומוחשי לשובה של המגפה בדלת הקדמית של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר