במליאת הכנסת

בנט: 'ביבי וחבריו - חמוצים'; נתניהו: 'איך הצלחתם לקלקל?'

ראש הממשלה, נפתלי בנט, במתקפה חריפה נגד ראש האופוזיציה נתניהו: "נתניהו וחבריו, הפכתם לחמוצים החדשים". על גפני: "יש לו רגשות מצפון". נתניהו: "למען ה', איך הצלחתם לקלקל?" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט במליאת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, תקף הערב (שני) את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו וחברי האופוזיציה: "נתניהו וחבריו, הפכתם לחמוצים החדשים".

במהלך דיון 40 חתימות במליאת הכנסת, השיב רה"מ בנט למתקפות של חברי האופוזיציה ואמר: "מישהו פה ברח? איפה הוא? לא צריך לפחד.

"אני יושב פה והקשבתי בקשב רב לנאומים המעמיקים והמחכימים של ח"כ גלנט, של ח"כ סמוטריץ, של ח"כ גלית דיסטל, והתמונה הולכת ומתבהרת - ח"כ נתניהו, ח"כ דיסטל וסמוטריץ, הפכתם לחמוצים החדשים.

"את מה שאתם הזנחתם - אנחנו מתקנים, ואתם החמוצים החדשים. ח"כ יריב לוין, ח"כ מאי גולן, ח"כ ניר ברקת, נכנסתם כל כך מהר לתפקיד החמוצים שגם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים אתם לא יכולים לפרגן.

"בואו ניתן דוגמאות. ח"כ ביבי נתניהו פחד, שבוע אחרי שבוע, לקיים מצעד דגלים, והוא דחה ודחה ופחד ואז קיימנו. קיוויתי לראות מחירות כפיים. כלום. רק קיטרתם. מכי אתם החמוצים החדשים. אחרי שנה וחצי שח"כ ביבי נתניהו וח"כ מירי רגב יצאו את מחדל המוטציות עם 6,430 מתים ואנחנו תוך שבועיים, השרה מרב מיכאלי, השר ניצן הורוביץ, השר בני גנץ ואני - סגרנו את זה. מקיוויתי לראות מחיאות כפיים, ורק חמיצות".

באשר ליו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, אמר רה"מ בנט: "יש לו רגשות מצפון, הוא יודע שבגלל נאמנות עיוורת לנתניהו הוא פגע בכל הציבור שלו. כגודל רגשות האשמה - גודל הצעקות. לא צריך להתרגש".

בנט הוסיף ותקף את נתניהו: "מה האינטרס הישראלי שלמענו החריב נתניהו את היחסים עם ירדן? אנחנו מתקנים את מערכת היחסים ולייצר מערכת יחסים טובה עם הממלכה הירדנית זה אינטרס ביטחוני לאומי ישראלי".

בהמשך עקץ את את ראש האופוזיציה: "לא על כל שיחת טלפון עם בורלא עושים מסיבת עיתונאים, דחילאק מה קרה? איזה pr עצמי".

בנט תקף את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואמר: "אני רוצה להודות לאדריכל ליזם ליוצר ממשלת האחדות בצלאל סמוטריץ'. בזכות הטיפוס על העץ שלו קמה הממשלה".

בנט התייחס למתקפות נגדו שהרכיב ממשלה הנשענת על מנסור עבאס ועקץ את 'הליכוד': "במשך שנתיים בנו מערכת יחסים עמוקה ורצינית עם מנסור עבאס וראו בו פוטנציאל פוליטי גדול, אבל הם החביאו את זה ופעילו כגנבים בחשיכה. ללכת לפגוש אותו ולהסתיר את זה, זה אומר שאתה לא גבר. אני לא עושה דברים בחשיכה".

בנט המשיך בדבריו הקשים נגד האופוזיציה: "הדבר היותר חמור זה שאתם מתנהגים כאנרכיסטים, אנרכיסט זה אדם שרוצה שהמדינה שלו תישרף כדי לפגוע בה.

"כמו באגדת החלילן מהמלין, דיכטר, איך הרמת יד נגד חוק האזרחות? אתה לא מתבייש? אפילו פוליטית אתם לא מבינים שעכשיו בכל פרסומת בכל פעם יראו יולי אדלשטיין, ניר ברקת, יואב גלנט נגד ביטחון מדינת ישראל, והכל בשביל ביבי נתניהו".

נתניהו: "למען ה', מה אתם עושים?"

בהמשך עלה בנימין ננתיהו להגיב לנאום בנט ותקף: "בשם אזרחי ישראל יש לי שאלה אחת לממשל ההונאה, איך הצלחתם בזמן כל כך קצר לקלקל כל כך מהר את ההצלחה הגדולה שלנו במאבק נגד הקורונה? אנחנו מסרנו לכם מדינה במצב הטוב היותר בעולם, בכל העולם שיבחו את ההצלחה הכבירה שלנו. ומה עשיתם אתם עם ההצלחה הכבירה שלנו? פשוט הם בעטנו בדלי המלא".

קטע מנאום נתניהו

נתניהו הוסיף: "למען השם מה אתם עושים מול התפרצות הקורונה? והתשובה היא אתם לא עושים כלום. זאת לא בלימה רכה, זו בלימה ריקה, ריקה מתוכן, ממעשים ממדיניות ובעיקר ריקה ממנהיגות. במקום לקבל החלטות של ממש אתם יודעים לעשות רק דבר אחד, לצייץ ולהצטלם".

"המחדל השני שלכם זה החיסונים", הוסיף ראש האופוזיציה: "עבדנו סביב השעון כדי להביא מיליוני חיסונים. אתם אז הסברתם שלא יהיו חיסונים ולא צריך אותם. קראתם לפתוח הכל. אני אמרתי שהפתרון היחיד לקורונה זה החיסונים. לא הפסקתי להילחם על הבאת עוד ועוד חיסונים גם כשפעלו נגדי מתוך הממשלה. בזכות העשייה שלנו החזרנו את ישראל לחיים ובזכות הכישלון שלכם אנחנו צריכים לשבת עם מסיכות עכשיו בכל מקום סגור בישראל".

לדבריו: "כבר שבועות אני דורש מכם להקדים ולהביא עוד מיליוני חיסונים. החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו. המצב כרגע עלול לעלות בחיים רבים. החיסון הזה כבר היה צריך להיות פה. הגיע הזמן שתהיו אובססיביים בעניין הזה".

"ויש עוד מחדל", הוסיף נתניהו: "אצלכם הספין הוא חזות הכל. מה שחשוב זה רק הכותרת בעיתון. התקשורת מלטפת את הממשלה. שום ליטוף לא יסתיר את המחדלים שלכם. במקום להגדיל את מספר התקנים למערכת הבריאות אתם מבטלים את מאות התקנים שהבאנו. אתם לא מבינים שאנחנו עומדים בפני התפרצות? הכתובת על הקיר. אין חיסונים, אין תקנים, אין תן ירוק, אין אכיפה. ולמה?".

נתניהו הדגיש: "החיסון השלישי חייב להיות בידנו כבר עכשיו. המחיר של הקדמת החיסונים הוא אפסי, המחיר של איחור יכול להיות קטלני. החיסון השלישי כבר היה צריך להיות פה, והגיע הזמן שתתחילו להיות אובססיביים ותביאו את החיסונים".

על סיקור התקשורת אמר נתניהו: "התקשורת תקפה את הממשלה במשך 12 שנים ועכשיו היא תוקפת את האופוזיציה. שום ליטוף תקשורתי לא יסתיר את הכשלים שלכם".

ראש האופוזיציה המשיך בנאומו: "איך הצלחתם להתברבר בניווט כל כך מהר? תוך ימים הורדתם את ישראל ממסלול של הצלחה למסלול של כישלון. אתם אמרתם - ״לא קורונה לא מעניין״ אז כנראה שהמאבק בקורונה לא מעניין אתכם כי החזרתם אותנו הרבה אחורה. אתם עסוקים בכל דבר חוץ מקורונה.

"אתם מתמקדים רק בהישרדות שלכם. הקמתם בהונאה ממשלת נוכלות שלראשונה בתולדות ישראל כוללת מפלגה אנטי ציונית שמתנגדת לעצם קיומה של ישראל ותומכת בטרור. דיברתם גבוהה גבוהה על תקציב והדבר הראשון שעשיתם היה לדחות אותו.

"תקפתם את החוק הנורווגי ואתם הגדלתם אותו מעבר לכל דמיון. יש יותר נורווגים בכנסת מאשר בנורווגיה".

באשר לאיראן אמר נתניהו: "הפקרתם את המאבק נגד איראן. בנט עומד כאן כולו נפוח אבל למעשה יש כאן 8 ממשלות. התפקיד שלו הוא להיות ראש ממשלה ייצוגי כדי להעביר את השלטון ללפיד שהוא ראש הממשלה האמיתי. הוא ראש ממשלה בובה".

עימות בנושא הגרעין האיראני

ראש הממשלה בנט ביקש להגיב על דבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו ואמר: "מכיוון שקודמי מרבה לנופף בצורה בלתי אחראית בדגל איראן, אני לא אפרט כדי לא לפגוע בביטחון המדינה, אני רק אגיד שמעולם לא היה במדינת ישראל מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט בעניין איראן".

נתניהו עלה שוב והגיב: "זו לא העת לעבור על כל המאמצים שחבריי ואני עשינו במהלך השנים, שעיכבו, חיבלו וסיכלו, במישור המבצעי, המדיני, הכלכלי והמודיעיני, במהלך השנים כדי לעכב כמיטב יכולתנו את תכנית הגרעין האיראנית. מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו הם האיראנים ולא בכדי הם ייחלו לכך שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם, הם יודעים למה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר