מלך בלא עם

נתניהו זוכה ליותר תמיכה מבנט ולפיד יחד

סקר חדש מראה כי אמנם הליכוד נותרה על 30 מנדטים וגוש הימין שוב לא מגיע ל-61 הדרושים - אך ראש האופוזיציה נתניהו במגמת התחזקות ציבורית • הנתונים המלאים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט במליאת הכנסת, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

חודש להשבעת ממשלת בנט-לפיד, וברקע התפרצות הקורונה החדשה והמחלוקות הפנימיות בקואליציה שלעתים מגיעות לפיצוץ, סקר 'חדשות 12' שפורסם הערב (שני) בחן מה היה קורה אילו הבחירות לכנסת ה-25, שעתידות להתקיים עוד ארבע שנים, היו מתקיימות היום:

הליכוד שומרת על כוחה עם 30, יש עתיד עולה ל-19, ש"ס 9, כחול לבן 8, העבודה 8, ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט עולה ל-8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 5, תקווה חדשה 5, רע"ם 4 ומרצ 4. על פי נתונים אלו, הממשלה הנוכחית הייתה זוכה שוב לאמון הכנסת עם 63 חברי כנסת.

מדד אחד משמעותי, אותו שאלו הסוקרים, מוכיח כי הפופולריות לנתניהו עלתה במובן הפרטי ולא במובן המפלגתי. ע"פ הסקר, יו"ר הליכוד זוכה ליותר תמיכה ציבורית מראש הממשלה. בנימין נתניהו קיבל 40% מהקולות, בעוד לפיד קיבל 24% ובנט 14% - יותר משניהם לבדו.

באשר לשאלת מידת התמיכה בממשלת הקודמת, 45% הגדירו את התנהלות הממשלה כטובה ואמרו שהם מרוצים, לעומת מספר זהה שמתנגד לעבודת מחבר הספר "איך עוצרים מגיפה" ושריו. גם באשר להתמודדות עם הקורונה לבדה אין רוב לאף אחד: 49% כינו אותה 'טובה' ואילו 38% ציינה שתפקוד הממשלה סך הכל רע.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 502 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 12 ביולי 2021.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר