פרשת עקב

פינתו של הרב גלויברמן: לְהַקְפִּיד גַּם עַל הַמִּצְווֹת הַקַּלּוֹת

ישנן הרבה מצוות קלות שאנשים לא מתייחסים אליהן כראוי, אך שכר גדול מאוד. לפעמים היצר הרע משתלט עלינו, והאדם משליך את המצוות הללו תחת עקביו, ואינו מודע להשלכות (TV)

הרב יעקב גלויברמן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרשת השבוע 'עֵקֶב' פותחת בפסוק: "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה, ושמרתם ועשיתם אותם". חז"ל מסבירים שיש קשר בין המילה עֵקֶב- לְעָקֵב הָרֶגֶל. כלומר - אלוקים מורה לישראל בפרשה, להקפיד ולשמור גם על המצוות הקלות והפחותות - מצוות שאדם דש בעקביו ודורך עליהם.

ישנן הרבה מצוות קלות שאנשים לא מתייחסים אליהן כראוי, אך שכר גדול מאוד. לדוגמא, מצוות כמו כיבוד הורים, ביקור חולים, הלווית המת, ניחום אבלים, השכנת שלום בין איש לאשתו ועזרה לעניים.

לפעמים היצר הרע משתלט עלינו, והאדם משליך את המצוות הללו תחת עקביו, ואינו מודע להשלכות ההרסניות. דוד המלך נעים זמירות ישראל, אומר בתהילים: "לָמָּה אִירָא בִּימֵי רָע עֲו‍ֹן עֲקֵבַי יְסוּבֵּנִי" – אינני חושש מפני העבירות שהן חמורות בעיניי שבהם אני נזהר, אלא חושש אני בגלל שלא התייחסתי מספיק למצוות הקלות והפשוטות האלה הנמצאות בעקב.

חשוב לזכור שכאשר נקיים אותן נזכה בשכר גדול. שכן אלוקים מבטיח לעם ישראל, את ההקפדה על המצוות הללו כסגולה טובה להסרת כל חולי הפוקדים את האדם, ככתוב בפרשה: "והסיר ממך כל חולי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר