הטעות של יו"ר הכנסת • צפו בדרמה

עוד מבוכה לקואליציה: חוק הדיינים נפל בהצבעה במליאה

על אף משיכת זמן ארוכה של הקואליציה, ההצעה נפלה בהיעדר רוב בשל שגיאת ח"כ מיקי לוי • גפני: "כשאין סיעתא דשמיא - זו התוצאה" • מרכז האופוזיציה לוין: "נמשיך עד שנפיל את הממשלה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

חוק הדיינים שהגישה הממשלה, שביקש למנוע את נציגות המפלגות החרדיות בבחירת הדיינים, נפל במליאת הכנסת בשל היעדר רוב.

51 חברי כנסת הצביעו בעד, ו-51 התנגדו - בהם יושב ראש הכנסת, מיקי לוי מיש עתיד, שהתבלבל בלחיצה האלקטרונית והצביע עם האופוזיציה.

אחרי חגיגות האופוזיציה והמהומה שנוצרה במליאה, לוי ביקש לכנס את הייעוץ המשפטי לדון בסוגייה, לאחר שהוכיח כי הצביע בשיטתיות בעד ההצעה, וכך גם צריך לשנות את הצבעתו כעת.

לאחר דיונים עם הייעוץ המשפטי, יושב ראש הכנסת הכריז כי הצבעתו עם האופוזיציה תקפה - והחוק נפל. עם זאת, הדגיש ח"כ מיקי לוי, "הייעוץ המשפטי יבחן את תוצאות ההצבעה".

הסעיף הרלוונטי בחוק אומר כך: "חבר הכנסת שהשתתף בהצבעה אלקטרונית וטען שהצבעתו לא נקלטה או שביקש לשנות את הצבעתו בשל טעות,יודיע על כך מיד לאחר ההצבעה; יושב ראש הישיבה ישקול את הבקשה, והוא יודיע מיד על הבקשה ועל החלטתו אם לשנות את תוצאות ההצבעה". עם זאת, אין התייחסות ברורה מה הצעדים אילו יו"ר הכנסת בעצמו שגה.

ממשלת בנט-לפיד קיימת חמישה שבועות, וכבר נרשמו בקואליציה הטרייה מספר תקריות מביכות, בהן נפילת חוק איחוד משפחות עם התנגדות עמיחי שיקלי, ההצבעה הכפולה של אביר קארה ומהומות בוועדות ובמליאה.

יו"ר יהדות התורה משה גפני אמר בתגובה בתגובה כי "אמרתי כל הזמן שממשלה שקמה במרמה וחותמת על הסכמים קואליציונים שאין להם חלק ונחלה באלוקי ישראל, אין להם סיעתא דשמיא. כך במאבק בנגיף הקורונה וכך עכשיו בחוק הדיינים שנפל. אין סיעתא דשמיא - זו התוצאה!"

ח"כ יעקב ליצמן אמר: "שוב ניצחנו את הקואליציה, הודות למאבק משותף של כל סיעות האופוזיציה. שוב הוכח כי הממשלה הרפורמית שהכריזה מלחמה נגד היהדות וקדשי ישראל אין לה זכות קיום ואין לה סייעתא דשמיא. לקואליציית השעטנז של בנט-לפיד-ליברמן-סער אין רוב בכנסת. בעזרת השם נפיל אותם במהרה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר: "כשהולכים רק עם האמת ועושים את מירב ההשתדלות - הקב"ה מסייע מלמעלה. כמה אני גאה בחבריי לסיעת ש"ס, במאבק יום ולילה שניהלנו כנגד כל הסיכויים להפיל את חוק הדיינים הפוגעני - ובכל זכינו לסיעתא דשמיא מיוחדת".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, מסר בתגובה לנפילת החוק כי "ההישג שלנו חסר תקדים. חודש בלבד עבר מאז הוקמה ממשלת ההונאה, ופעם אחר פעם אנחנו מצליחים להפיל הצעות חוק של הממשלה. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הממשלה הרעה הזו, עד שנפיל אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר