באמצע הלילה • צפו

משעשע: כשיעקב אשר סיפר לשר פריג' על רבי יהונתן אייבשיץ

בשעה 02 בלילה, בניסיון להעביר את הזמן, חבר הכנסת יעקב אשר, פתח במשל הידוע של רבי יהונתן אייבשיץ, על החתולים בתחפושת • השר פריג' ומנסור עבאס, היו מרותקים (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יעקב אשר במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הפיליבסטר הלילי הארוך שבסופו נפל 'חוק הדיינים', חבר הכנסת יעקב אשר, מצא זמן בשעה 02:00 בלילה לספר לשר עיסאווי פריג', משל על רבי יהונתן אייבשיץ.

ח"כ יעקב אשר, ניסה להעביר את הזמן בסיפורי צדיקים, והוא תיאר למנסור עבאס ולעיסאווי פריג', ויכוח עתיק בין רבי יהונתן אייבשיץ זצ"ל לכומר נוצרי שמוכיח מדוע ממשלת "החתולים בתחפושת" לדבריו לא תוכל להחזיק מעמד.

"מעשה בכומר", פתח ח"כ אשר, "שהתווכח עם רבי יהונתן אייבשיץ זצ"ל מה יותר חזק, כללי הטבע בבריאה או השכל האנושי, הרב אייבשיץ טען שכללי הטבע חזקים יותר כי הקב"ה ברא אותם והאדם לא יכול לשנות את הבריאה, הכומר התעקש שהאדם בשכלו יכול לשנות את כללי הטבע ולגרום לו להתנהג אחרת.

"קבעו מועד להוכחות והנה הכומר בא יחד עם חתול מאולף, לבוש כמו מלצר, עם וסט יפה ומגש כוסות בידו, נראה היה כהוכחה מוחצת לשינוי התנהגות של הטבע. אלא שאז הגיח פתאום עכבר קטן למקום ו"המלצר" המאולף זרק את המגש והכוסות וירד על ארבע לרוץ מהר אחרי העכבר".

ח"כ אשר פנה לשר פריג' כשהוא מצביע על שולחן הממשלה: "סביב השולחן הזה יושבים הרבה חיות בתחפושת, השמאלנים השתתקו והתחפשו לימנים, גדעון סער בכלל תראה מה נהיה אתו, כולם חתולים מאולפים אבל זה טוב עד שייצאו העכברים, אז תראה את כל המלצרים המאולפים מעיפים את המגשים והכוסות אחד על השני, אז תתחיל החגיגה, כי הטבע חזק יותר מהשכל שרוצה לשלוט. זה יגיע מהר יותר ממה שאתם חושבים", סיים אשר ופנה לעבאס: "זה חומר למחשבה עבורך".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר