בנט אישר

בישראל החלו להיערך לתקיפת הגרעין באירן

חשש במערכת הביטחון מפריצה מהירה של איראן לעבר גרעין בתקופה הקרובה, הוביל לדיון על הגדלת תקציב שמטרתו לממן תכניות תקיפה אפשריות. רה"מ נתן אישור עקרוני (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אש מפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז לפני כשנה (צילום: מתוך טוויטר)

אחרי קרב האשמות פומבי בין נתניהו לבנט בנושא איראן, נחשף כי במערכת הביטחון דנים בימים אלה על אפשרויות תקיפת הגרעין במדינה האסלאמית, במקרה ויהיה צורך בכך בעתיד הקרוב. לפי הדיווח של רון בן ישי באתר Ynet, לא מדובר רק בדיבורים אלא גם בהכנות ממשיות ראשונות הכוללות כמה מתווי תקיפה, שהוכנו במטה הכללי.

ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר האוצר ליברמן העניקו אישור עקרוני לתכניות. מלבד הכנת התכניות, בימים אלה דנים ליברמן ושר הביטחון גנץ בתוספת ניכרת לתקציב הביטחון לשנים הקרובות - מה שיאפשר מימון תשתיות והכנות כל מהלך של ישראל כנגד איראן.

בשנתיים האחרונות פיתחה איראן והאיצה את תכנית הגרעין שלה באופן משמעותי. לפי דיווחים שונים, אם ימשיכו במשטר האיראני במאמציהם בחודשים הקרובים, תהיה להם פצצה, מה שיאפשר להם להעשיר אורנים במהירות גדולה יותר ובאמצעות מספר קטן יותר של צנטריפוגות - מה שיהווה קושי גדול יותר לתקוף.

כזכור, אתמול (רביעי) תקף נתניהו במאמר שפרסם בשער עיתון "ישראל היום" את נפתלי בנט על כך, שלדבריו, מפקיר את הזירה האיראנית. "באחד הנושאים הגורליים ביותר לקיומנו, בנט ולפיד הפכו את קיר הברזל של ישראל לקיר גבס מחורר", כתב נתניהו.

"אין צורך לפרט כאן את כל מה שעשינו בממשלות הליכוד כדי לבנות את עוצמתה של ישראל כמעצמה צבאית, מודיעינית וקיברנטית. גם אין מקום כאן לפרט את המכלול העצום של הפעולות שביצענו נגד תוכנית הגרעין של איראן שנועדה להשמידנו. את הפעולות הללו עשינו לפעמים בידיעת ארה״ב, ולפעמים ללא ידיעתה וללא קבלת הסכמה ממנה".

בנט הגיב לכך: "דבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו בנושא הגרעין האיראני לא ייאמנו, אפילו בסטנדרטים שלו. הוא היה ראש הממשלה במשך 12 שנים, ועד לפני חודש, וההזנחה שלו היא שאפשרה לאיראן להגיע לנקודה המתקדמת ביותר בתכנית הגרעין אי פעם. במבחן התוצאה - זהו כישלון חמור. הוא יודע זאת, ומנסה לזרוק את האחריות על אחרים".

פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה (דובר צה"ל)

בתגובה למתקפה מצד סביבת ראש הממשלה, בליכוד תקפו: "‏בנט, במקום להתבכיין תתחיל לפעול נגד הסכם הגרעין. גם בנט יודע שאלמלא הפעולות הנועזות שהוביל נתניהו, הן במישור המבצעי והן בדעת הקהל העולמית, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין נגד ישראל‏.

"במקום לשקר ולהתבכיין מוטב שבנט יבטל עוד היום את מדיניות ״אין הפתעות״ עליה התחייב לארה"ב ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד, ויתחיל מסע הסברה רב היקף בדעת הקהל האמריקנית נגד חזרת ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר