חמישה שבועות להשבעה

שליש מהציבור טוענים: "זו ממשלת שמאל"

ע"פ סקר שפורסם ב'ישראל היום', רק 7% חושבים שממשלת בנט-לפיד היא ימנית • במפת המנדטים: סער לא נכנס לכנסת הבאה, בנט עדיין נמצא בתפקיד המנדטים המכריעים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ערב השבעתה, ראש הממשלה נפתלי בנט הגדיר את הממשלה שהקים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כ"עשר מעלות ימינה" מממשלת נתניהו-גנץ. אך חמישה שבועות בלבד חלפו, והציבור כבר מוכיח שהוא חושב אחרת.

ע"פ סקר שפורסם הבוקר (שישי) ב'ישראל היום', בשיתוף מכון 'מאגר מוחות', 35% חושבים שזו ממשלה המאזנת בין כל תפיסות החברה הישראלית - ימין, מרכז ושמאל; שליש טוענים שזו ממשלת שמאל; רבע אמרו כי היא ממשלת מרכז - ורק 7% הגדירו אותה כממשלת ימין. לעומת זאת, 58% מהנשאלים אמרו כי הם מרוצים ממנה במידה רבה או בינונית.

הסקר גם בחן את השאלה: מה היו התוצאות אילו הבחירות לכנסת ה-25 היו נערכות היום? ע"פ התוצאות, גם אז יו"ר ימינה נפתלי בנט היה עומד על קו האמצע כממליך המלכים, או ממליך עצמו.

נתניהו תוקף את בנט

הליכוד יורדת ל-29 מנדטים; יש עתיד עולה בארבעה מנדטים ל-21; ימינה בראשות ראש הממשלה צומחת ל-9, כך גם ש"ס; ארבע מפלגות גורפות 7 מנדטים: יהדות התורה, הציונות הדתית, כחול לבן והעבודה; ארבע אחרות גורפות 6 מנדטים: ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת, מרצ ורע"מ - שמוסיפה לכוחה 50% ממצבה הנוכחי, בדמות שני מנדטים.

ע"פ הסקר, מפלגה משמעותית מאוד בקואליציה הנוכחית תימחק מהמפה מהר מן המצופה: תקווה חדשה בראשות גדעון סער, המחזיקה היום בחמישה משרדי ממשלה ובתפקיד המקשר בין הממשלה לכנסת (זאב אלקין; ר"כ), לא עוברת את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר