שברים בקואליציה?

רע"מ הבהירה לבנט: "אל-אקצא שייך למוסלמים בלבד"

מפלגתו של מנסור עבאס זעמה על הודעת דובר רה"מ לפיה "ישמר חופש הפולחן ליהודים בהר": "הפרת קדושת המסגד עלולה להוביל למלחמת דת הרסנית" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עמיחי שיקלי בהר הבית (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של ארנון סגל )

יותר מ-1,600 יהודים עלו היום (ראשון) למתחם הר הבית, 1953 שנים לאחר חורבן בית המקדש השני. כבר מספר חודשים שיהודים עולים "עלייה שקטה" למקום הקדוש ביותר לעם היהודי, אליו החברה החרדית נוהגת שלא לעלות משום איסור "וכל זר לא יקרב", אלא שהיום, צום תשעה באב, העלייה לוותה במהומה פוליטית.

זה החל כאשר דוברות ראש הממשלה פרסמה הודעה המשבחת את השר לביטחון הפנים ואת המפכ"ל על אישור כניסת היהודים למתחם: "רה"מ נפתלי בנט הנחה להמשיך בעלייה מסודרת ובטוחה של יהודים להר, תוך שמירה על הסדר במקום".

בין אלפי היהודים שעלו נכחו שני חברי כנסת מטעם ימינה, עמיחי שיקלי ויום טוב כלפון, כאשר שיקלי אף תועד שר את המנון "התקווה" כשמאחוריו כיפת הסלע. מראות אלו הכעיסו את חברי רע"מ, שראו בכך הפרת הסטטוס-קוו בהר הבית, הקיים ממלחמת ששת הימים:

(צילום: מתוך עמוד הטוויטר של ארנון סגל )

"התנועה האסלאמית וסיעת רע"ם מזהירים מפריצת מתנחלים וחברי כנסת למסגד אל-אקצא ומהפרות הסדר החמורות שעלולות להביא למלחמת דת באזור. לא נקבל תפילות ושירת התקווה ברחבות המסגד שבבעלות אסלאמית מלאה בכל 144 הדונמים שלו", פרסמה המפלגה.

ברע"מ שלחו מסר ישיר גם לראש הממשלה: "מי בקואליציה שמאפשר כניסת חברי כנסת מסיעתו לרחבות מסגד אל-אקצא כדי לקבל נקודות זכות בציבור שלו, שלא יצפה מאיתנו להתחשבות והבנה. זה עלול להבעיר את המצב בירושלים ובאזור כולו, ולהוביל למלחמת דת הרסנית - במיוחד כשחברי כנסת נכנסים לאל-אקצא, עורכים תפילות וטקסים דתיים ושרים את המנון 'התקווה'".

לאחר המהומה שנוצרה, בנט פרסם הודעה חוזרת בה הבהיר שכבוד המוסלמים ישמר: "רה"מ הדגיש כי חופש הפולחן בהר הבית ישמר באופן מלא גם למוסלמים, המציינים בימים הקרובים את יום עורפה וחג הקורבן".
.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר