הטרלה חדשה?

הליכוד מקדמת: לימודי ערבית חובה בתיכונים

יו"ר סיעת הליכוד בכנסת, יריב לוין, הגיש מחדש הצעת חוק ישנה שלו, שתקשה על מרצ ורע"מ להתנגד • זו מגמה נמשכת של סיעות הימין באופוזיציה, שמטרתן להקשות על הקואליציה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לימודי ערבית בתיכון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האופוזיציה רשמה מספר הישגים עד כה על הקואליציה החדשה, וברצונה להמשיך וליצור מחלוקות פנימיות בין מפלגות הקואליציה. הערב (ראשון) דווח ב'וואלה' על הצעת חוק פרטית חדשה של הליכוד, שמטרתה להביך את הדופן השמאלי בממשלת בנט-לפיד, בעיקר מרצ ורע"מ.

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, הניח מחדש על שולחן הכנסת הצעת חוק המבקשת לקבוע את מקצוע הערבית כמקצוע חובה בכל בתי הספר התיכוניים. הצעת החוק אותה מקדם כעת לוין, בוגר לימודי ערבית בעצמו, נולדה בכנסת ה-19, בתגובה על מהלך שקידם שר החינוך דאז, שי פירון. לוין יזם את ההצעה עם עיסאווי פריג', אז ח"כ במרצ, והיום שר בממשלה, אך היא לא התקדמה, בין היתר בשל התנגדות במשרד החינוך.

בשבוע שעבר הליכוד תמכה בהצעת יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מחדלי המשטרה מול ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. ההצעה נפלה בשל התנגדות הקואליציה, בהם גם חברי רע"מ והח"כית הערבייה במרצ, ג'דא רינאווי זועבי.

ההצעה רק הונחה על שולחן הכנסת ועדיין לא הגיעה לדיון ועדת השרים לחקיקה, שתקבע את עמדת הממשלה לגביה. בליכוד מעריכים כי הקואליציה לא תרצה לקדם הצעה שמקודמת מהאופוזיציה וכן ששרת החינוך, יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה, תתנגד לכך כדי שסמכויותיה לא תיפגענה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר