צפו בהבטחת בנט

בנט וסער תקפו - אבל דחו את פינוי ח'אן אל אחמר

בנט וסער ידעו לתקוף את נתניהו, על כך שלא פינה את המאחז הבלתי-חוקי, אבל ברגע שהגיעו לשלטון - שכחו את הבטחותיהם והחליטו לדחות את פינויו • צפו בהבטחה (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וסער סביב שולחן הממשלה בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד הבטיחה שינוי מהתנהלות ממשלות נתניהו, אבל בדבר נוסף היא פשוט ממשיכה את דרכה: ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, פנה אל מזכיר הממשלה, שלום שלמה, עם בקשה לדחות את פינוי המאחז הבדואי ח'אן אל אחמר, הנמצא בין כפר אדומים למישור אדומים, מזרחית לירושלים.

בקשה זו באה ע"י שר החוץ לפיד בכוונה, ראש גוש השמאל בממשלה, כדי להקל על רה"מ נפתלי בנט וסגן רה"מ, שר המשפטים גדעון סער, שתקפו ללא הרף את רה"מ לשעבר בנימין נתניהו על כך שלא פינה את המאחז, על אף שניתן האישור מבג"ץ כבר ב-2018.

יו"ר ימינה לפני בחירתו לראשות הממשלה, נגד רה"מ דאז נתניהו (סרוגים)

במכתב ששלח השר לפיד למזכיר הממשלה שלמה נכתב: "סוגיית פינויו של מתחם ח'אן אל אחמר נמצאת על שולחנן של ממשלות ישראל מזה מספר שנים. בשנת 2018, אישר ביהמ"ש העליון להרוס ולפנות את המאחז, אולם בשל שיקולים מדיניים כאלו ואחרים, שהתקבלו ע"י הממשלות הקודמות, לא פונה המאחז עד עצם היום הזה", בעקיצה ליו"ר הליכוד ורה"מ לשעבר.

מכתב לפיד לשלמה (מזכירות הממשלה)

"פינוי המתחם טומן בחובו מספר אתגרים כבדי משקל, ברמה הפנים-מדינית וברמה הבינלאומית, ועל כן עלול להוביל להשלכות מדיניות רבות. נוכח זאת שהממשלה החדשה הוקמה זה עתה, ועל כן טרם הספיקה לבחון את הנושא לעומקו באופן עצמאי ובלתי תלוי במסקנות הממשלה הקודמת, ובשים לב שמדובר בסוגייה רגישה במיוחד, אני מבקש לבחון את התנאים הדרושים לפינוי המאחז ולקיים בחינה משמעותית ומעמיקה של כלל ההשלכות החוקיות והבינלאומיות של המהלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר