ההתפרצות המחודשת

חו"ל: יאריכו את הבידוד גם למחוסנים או יסגרו את השמיים

בממשלה בוחנים מספר דרכים להתמודד עם פרצת נתב"ג והעלייה בתחלואה, מה שנשקל כעת, זה הארכת הבידוד גם למחוסנים לארבעה ימים וכן נבחן גם - סגירה של שדה התעופה (חדשות, בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתב"ג בקורונה. ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

במהלך היום (ראשון) עברו עשרות אלפי איש בנתב"ג - בדרכם לחו"ל, וזאת על אף המלצתו של ראש הממשלה בנט, להימנע מכך, הטסים אמרו, כי הם כבר לא מפחדים מהנגיף ומעוניינים כבר בחופשה, בממשלה בוחנים מספר דרכים איך להתמודד עם נתב"ד.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', בממשלה נבחנת האפשרות של סגירת נתב"ג למשך תקופת מה, כדי לעצור את הגעת זן הדלתא, המגיע לארץ בסיטונות דרך השבים מחו"ל.

לעת עתה לא ברור האם הממשלה באמת תנקוט בצעד קיצוני של סגירת השמיים, אך מה שברור שהממשלה תנקוט צעדים, כדי למנוע ממשפחות לנסוע לחופשה, בין היתר נשקלת האפשרות, לחייב בבידוד כל מי שחוזר מחו"ל.

על פי הדיווח ב'12', ההתפרצות המחודשת שהחלה לפני כחודשיים, הגיעה מכאלו שחזרו ממדינות, שכעת משרד הבריאות הטיל על השבים מהן בידוד - 529 חיוביים לנגיף, באו מאותן מדינות, מה שגרם לשרשרת הדבקה ברחבי הארץ.

בתוך כך, על פי הפרסום הערב ב'כאן חדשות', הממשלה מקדמת מתווה חדש להארכת הבידוד לשבים מחו"ל. על פי הדיווח, משרדי התחבורה והבריאות דנים הערב במתווה, לפיו חובת הבידוד תחול על כל מי שנכנס לישראל – כולל ממדינות שלא נדרש בידוד בחזרה מהן עד כה – והוא יימשך בין ארבעה לחמישה ימים לכולם, כולל מחוסנים.

באדיבות: חדשות הערב, כאן 11

המשרדים דנים גם בשינוי מספר הבדיקות לטסים, לפיו כל היוצאים מישראל יידרשו לבצע בדיקת קורונה ביציאה מהארץ. בזמן השהייה בחו"ל תבוצע בדיקת קורונה נוספת, ובחזרה לארץ יהיו עוד שתי בדיקות – אחת בנתב"ג והשנייה בקהילה. במשרד הבריאות יבחנו את הדברים בימים הקרובים, וישיבה ראשונה בנושא תתקיים כבר הלילה.

‏השר לביטחון פנים עומר בר לב, התראיין הערב ב'חדשות 13' והפיג את החששות מסגירת נתב"ג, לדבריו: "לא שוקלים לאסור על ישראלים לטוס, איש לא הציע לסגור את השמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר