המהומות והכניעה

הזיג-זג של רוה"מ בנט: 'אין ליהודים חופש פולחן בהר הבית'

לשכת בנט פרסמה, בעיצומו של צום תשעה באב, הודעה בה נכתב כי "יש ליהודים חופש פולחן בהר הבית" - ובתוך פחות מ-24 שעות - חזרה בה: "הכוונה הייתה לחופש ביקור", נמסר לגלי צה"ל (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם אתמול (ראשון), בעיצומו של צום תשעה באב, שתי הודעות לתקשורת, בהן התייחס לנעשה בהר הבית, שם הודה לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל על קיום "חופש הפולחן ליהודים" במתחם.

הודעה זו, עם עליית שני חברי כנסת מימינה להר ותיעוד אחד מהם, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, אף שר את המנון "התקווה", הכעיסו את מפלגת רע"מ השותפה הקואליציונית, וגם הרגיזו בכירים בממלכת ירדן, האחראית לנעשה בשטח הר הבית ע"י הוואקף המקומי.

ח"כ שיקלי שר 'התקווה' בהר הבית, אתמול (צילום: אלי ברץ, "בידינו למען הר הבית")

מטעם הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית ורע"מ נמסרה אתמול הודעה זועמת: "מסגד אל-אקצא הוא זכות בלעדית למוסלמים ואין לאף אחד אחר שום זכות עליו. אנו מזהירים מפני מספר רב של מתנחלים שמסתערים ומפרים את קדושת מסגד אל-אקצא המבורך מאז שעות הבוקר".

הם איימו כי "זה עלול לגרום לאירועים ולהבעיר את המצב בירושלים ובאזור כולו שעלול להוביל למלחמת דת הרסנית, במיוחד כשמאפשרים לחברי כנסת להסתער על אל-אקצא, לערוך תפילות, לערוך טקסים דתיים ולקרוא את ההמנון הלאומי התקווה".

מעצר בסמוך להר הבית, אתמול (צילום: Jamal Awad/Flash90)

כעת, יום לאחר מכן, לשכת ראש הממשלה חוזרת בה מהנאמר, מחשש למשבר מתמשך בקואליציה ועם בת הברית המשמעותית ממזרח, ומבהירה לשאלת גלי צה"ל: "אין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית. הכוונה הייתה לחופש ביקור ליהודים ולא לחופש פולחן".

מפלגת הציונות הדתית תקפה: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל. הפעם על חשבון זכויות היהודים בהר הבית. לצערנו מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר