בצל העלייה בתחלואה

אש: "זה לא הזמן לטוס - השמיים לא ייסגרו"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ערך היום הצהרה, בה דיבר על מחדל נתב"ג, על אי הכוונה לסגור את השמיים וכן על התחלואה בציבור החרדי והנסיעה לאומן בראש השנה (בארץ)

נחמן אש, היום (צילום: משרד הבריאות, לע"מ)

ברקע העלייה התלולה בתחלואת הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ערך בשעה האחרונה (שני) תדרוך וענה לתשובות העיתונאים, התדרוך הועבר בשידור חי ב'כיכר השבת'.

לדברי אש: "גם הבוקר אנחנו רואים תמונות של עומסים בשדה התעופה ובמסופי הגבולות - בגלל הרבה מאוד ישראלים שטסים לחו"ל. אנחנו רואים התקהלויות בתורים ומה שנראה כמו חוסר רצון לשמוע להנחיות".

"בכל העולם ישנה עליה בתחלואה, וריאנט הדלתא מתפשט בהרבה מאוד מדינות ומי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו בהדבקה מיותרת, כעת בוחנים את הרחבת רשימת המדינות שחזרה מהן תחייב בידוד".

"אנחנו ממליצים להפעיל את התו הירוק כדי להמשיך את שגרת החיים ולהימנע מהגבלות קשות יותר - לצערנו אין הקפדה על מסכות במקומות סגורים. המסכה היא אמצעי טוב מאוד כדי למנוע הדבקות".

פרופ' אש, התייחס גם לנושא של סגירת נתב"ג, והבהיר כי בינתיים אין מחשבה במשרד הבריאות להמליץ על סגירת השמיים, ולכן אין לו מה להרחיב בנושא. אש חזר שוב ושוב, על כך שצריך לשמור על הנחיות ובעיקר לעטות מסכות ולשמור על האוכלוסייה המבוגרת.

לגבי הנסיעה לאומן, אמר פרופ' אש, כי הם בוחנים מתווה נסיעה מיוחד לאומן - שנבחן בימים אלו, "תמיד יש חשש שפתאום תהיה התפרצות מחודשת בחברה החרדית, למרות שהמצב שם היום בסדר", הוסיף הפרויקטור לשעבר במגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר