"בשטחים הכבושים"

'בן אנד ג'ריס': לא נמכור גלידה בהתנחלויות

חברת הגלידות הפופולרית בן אנד ג'ריס, הודיעה היום, כי תפסיק למכור את מוצריה בהתנחלויות: "מכירת הגלידה שלנו בשטחים כבושים לא עולה בקנה אחד עם ערכינו" (חדשות)

הגלידות של החברה (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

חברת הגלידות הפופולרית - בן אנד ג'ריס, הודיעה בשעה האחרונה (שני), כי יותר היא לא תמכור גלידות בהתנחלויות ביהודה ושומרון בישראל.

לדברי חברת הגלידות, היא תמשיך למכור ולהפיץ את הגלידה בארץ, "בהסדר אחר", שלא יכלול את השטחים הפלסטיניים הכבושים.

"אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטינים הכבושים לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה", נכתב בחשבון הטוויטר של החברה.

הודעת החברה

עדיין לא ברור מה גרם להחלטה התמוהה של החברה להפסיק את שיווק הגלידות ומה תהיינה ההשלכות בעקבות החלטה זו.

שר החוץ יאיר לפיד הגיב ואמר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות".

שרת הפנים איילת שקד אמרה בתגובה להחלטתה של בן אנד ג'ריס כי "הגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם".

במועצת יש"ע הגיבו ואמרו כי "מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

הזכיין הישראלי של חברת "בן אנד ג'ריס" מסר בתגובה: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל". עוד אמר כי "אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר