יתחרטו?

גינויים כנגד 'בן אנד ג'ריס' שהחליטה לא למכור בהתחלויות

אחרי שהחליטה חברת הגלידות הפופולארית להפסיק לשווק בהתנחלויות, רבים הודיעו כי יחרימו את החברה, והחברה גונתה בחריפות. יוניליוור ישראל: "אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל" (ארץ)

בן אנד ג'ריז (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

אחרי שחברת הגלידות הפופולרית - בן אנד ג'ריס, הודיעה היום (שני), כי יותר היא לא תמכור גלידות בהתנחלויות ביהודה ושומרון בישראל.

לדברי חברת הגלידות, היא תמשיך למכור ולהפיץ את הגלידה בארץ, "בהסדר אחר", שלא יכלול את השטחים הפלסטיניים הכבושים.

"אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטינים הכבושים לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה", נכתב בחשבון הטוויטר של החברה.

הציוץ של חברת הגלידות (צילום מסך)

מהזכיין של חברת הגלידה בישראל נמסר כי "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית".

עוד נכתב מטעם הזכיין כי "אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל. לא מקבלים את הדרישה של 'יוניליוור' ו'בן אנד ג'ריס' העולמית - ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון בעוד שנה וחצי. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ. המאבק הוא נגד ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית והבעלים שלהם, תאגיד 'יוניליוור'".

מ"יוניליוור ישראל" נמסר: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר כי ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על-ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על-ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית.

שעות אחרי ההחלטה, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת". עוד אמר בנט כי "בן אנד ג׳ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל - דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכח".

משרד החוץ הגיב כי "ההחלטה של חברת B&J's היא החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים".

"הודעתה של חברת Unilever, שהיא הבעלים של חברת B&J's, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות. אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה. אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות".

שרת הפנים איילת שקד אמרה בתגובה להחלטתה של בן אנד ג'ריס כי "הגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם".

במועצת יש"ע הגיבו ואמרו כי "מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר