"חזירי וצבוע" | חשיפה

הממשלה חוזרת בה מהצעתה להגדלת הוועדה למינוי דיינים

הקואליציה אישרה אתמול מחדש את חוק הדיינים והחליטה לאשר את נוסח החוק המקורי ולא המתוקן שהוגש בסופו של דבר. מקלב ל'כיכר': 'זה חוק של חזירות וצביעות פוליטית' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר נפילת חוק הדיינים בשבוע שעבר - בשוגג על ידי הצבעה שגויה של יו"ר הכנסת חבר הכנסת מיקי לוי, שרי הממשלה וחברי ועדת השרים לחקיקה העבירו אתמול (שני) את החוק לתיקון הוועדה למינוי דיינים, אך לזרו בהם מהנוסח החדש.

מעיון בנוסח החוק שאושר אתמול בממשלה, והגיע לידי 'כיכר השבת' עולה, כי הממשלה אישרה את הנוסח המקורי של חוק הדיינים, אשר לא מאפשר מינוי נציגים מהכנסת לועדה למינוי דיינים - במטרה לחסום את כניסת המפלגות החרדיות, אך חמור מכך אינו מאפשר בחירת נשים מטעם הממשלה, דבר אשר מביא עמו קשיים משפטיים מורכבים.

כזכור, וכפי שנחשף רק בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', לאחר שחוק הדיינים החדשים, זכה להתנגדות וביקורת חריפה, מצד הפוליטיקאים החרדיים, בקואליציה, ריככו ברגע האחרון את החוק ומנסים להשיג לכך תמיכה. מתברר, כי הממשלה את עמדתה והקואליציה והביאה הצעה חדשה לחוק הדיינים - שונה מההצעה הראשונית, זאת כאמור לאור הביקורת וגם, החשש כי החוק לא יעבור את מבחן הבג"ץ, כפי שניתחו מספר משפטנים מומחים.

על פי ההצעה החדשה שנידונה בועדת החוקה ונפלה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, הגדילה הקואליציה את כוחה עוד יותר ותוכל לשלוח שר נוסף מטעם הממשלה, כאשר אף תכהן בוועדה טוענת רבנית נוספת מטעם הקואליציה. בכך ירדו מדרישתם "הבלתי חוקית" שלא לאפשר לכנסת לשלוח נציגים אלא רק חברות (נשים) לוועדה, מהלך שעורר ביקורת משפטית רבה עקב אי הייצוג.

נפילת החוק בשבוע שעבר (ערוץ כנסת)

חבר הכנסת אורי מקלב המייצג את יהדות התורה בדיונים אומר הבוקר ל'כיכר השבת': "זהו אינו 'חוק הדיינים' אלא זהו חוק של חזירות וצביעות פוליטית. מדובר פה בדרישה של סיעות הקואליציה שמבקשים למצוא פתרון ומבקשים כעת מאיתנו לאשר חוק לפיו ממשלת ישראל תוכל שלא לשלוח שום נציגה לוועדה למינוי דיינים. ממשלה זו המתיימרת להיות ממשלה שוויונית ושוויון מגדרי הם מאלצים אותנו לחוקק חוק לפיו הממשלה תוכל לשלוח רק גברים לוועדה".

מקלב בוועדה בשבוע שעבר (ערוץ כנסת)

ח"כ אורי מקלב שנלחם בחודש האחרון כנגד חוק זה תוקף את סיעות תקווה חדשה וימינה ואומר, "במקום שהבושה תכסה את פניהם הם מביאים את החוק הזה, איזה שיווניות יש אצלם בסיעה, שתי נשים בלבד נמצאות ברשימה והם מדברים על שוויוניות? - זהו חוק שידיר אוכלוסיות שלמות מהוועדה למינוי דיינים, היכן כל אתן ארגוני הנשים שרואים כעת את מעשי הממשלה הזו ושותקים? אלה חוקים פרסונאליים שיש בהם רק צביעות פוליטית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר