סערת הגלידה

ארדן לגורמים בארה"ב: "פעלו משפטית נגד בן אנד ג'ריס"

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן, שלח מכתב למושלים ב-35 מדינות בארה"ב, וביקש מהם לפעול משפטית כנגד חברות מסחריות המחרימות אזורים בישראל (בעולם)

גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן, פנה אתמול (שני), למושלים מ-35 מדינות בארה"ב, וביקש מהם לפעול משפטית כנגד ההחלטה של חברת בן אנד ג'ריס שלא למכור מוצרים בשטחי ההתנחלויות. ארדן התמקד במדינות שבהן קיימים חוקים נגד ה-BDS ונגד החרמת ישראל, וטען שההחלטה הינה אנטי ישראלית המפלה לרעה את אזרחי ישראל, אך גם פוגעת באוכלוסייה הפלסטינית המתגוררת ביהודה ושומרון.

ארדן הזכיר למושלים שכבר ב-2018 פעל יחד איתם כנגד החלטת חברת Airbnb, והצליחו לבטל את ההחלטה. במכתבו כתב ארדן - "אני קורא לכם להתנגד להחלטת החברה ולנקוט בצעדים נגדה, כולל צעדים חוקיים ומסחריים. בשנת 2018 הצלחנו להפוך יחד את החלטת Airbnb בנוגע לחרם על ישראל, ונוכל לעשות זאת יחד גם עכשיו".

השגריר הוסיף וטען, ש"בעוד מדינות ערב מבטלות את החרם על ישראל וחותמות על הסכמי שלום עם ישראל, ושיתוף הפעולה באזורנו הולך וגדל, לא מתקבל על הדעת שחברות אמריקאיות עם אג'נדות רדיקליות יצאו נגד מדיניות ארצות הברית ויפעלו נגד נורמליזציה ושלום".

לסיום כתב ארדן ש"אני מאמין שיש לנקוט בפעולת נגד מהירה ונחושה נגד כל מי שמחרים אותנו, כדי להתמודד עם פעולות כה מפלות וחסרות צדק. עלינו לעמוד מאוחדים ולהעביר מסר חד משמעי שלא נסבול התנהלות כזו של חברות מסחריות".

כזכור, הודיעה אתמול חברת בן אנד ג'ריס השייכת ליונילבר העולמית כי לא תמכור את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון. ההודעה עוררה סערה גדולה כשהחברה סופגת ביקורת חריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר