ביקורת בעולם

תגובת האמריקנים לחרם הגלידה על ישראל

דובר מחלקת המדינה האמריקנית התייחס בתדרוך עיתונאים להחלטה של חברת 'בן אנד ג'ריס', שהודיעה על כי תפסיק למכור גלידות מעבר לקו הירוק, ואמר שהיא לא הוגנת (בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יממה אחרי הודעת ענקית הגלידות העולמית 'בן אנד ג'ריס' כי לא תמכור את את תוצרתה בהתנחלויות, הממשל בארצות הברית גינה את הצעד וקרא לו "לא הוגן". את הדברים אמר אמש (שלישי) נד פרייס, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, בתדרוך עיתונים במהלכו עלה הנושא.

פרייס הקדים וסייג כי מדובר בחברה פרטית, אך הוסיף כי ממשל ביידן מגנה "כל פעילות של תנועת החרם, כגון BDS וכל ניסיון דה לגיטימציה כנגד ישראל", שגורמים לבידודה באופן לא הוגן.

כזכור, ביום שני השבוע פרסמה רשת "בן אנד ג'ריס" העולמית, הספקית הרשמית של גלידת בן אנד ג'ריס ברחבי העולם, את החלטתה שתפסיק למכור את מוצריה מעבר לקו הירוק - צעד שעורר ביקורת רבה בישראל וברחבי העולם. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד גינו, ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי אף הגדילה לעשות והפיצה סרטון שבו השליכה קופסת גלידת בן אנד ג'ריס.

הזכיין הישראלי הודיע כי היצרן הרשמי לוחץ עליו זמן רב להפסיק למכור בהתיישבויות, אך הוא סירב להסכים לתנאי זה. הזכיין הישראלי ביקש ברשתות החברתיות מהצרכן להביע תמיכה בעמדתו - כדי להוביל לשינוי תפיסת החברה העולמית. ‏"אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים - לא לאפשר להחרים את ישראל", כתבה חברת בן אנד ג'ריס ישראל, "זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור, הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

ואכן - הציבור הישראלי נענה: מנתוני חברת הגלידה ניכרת צמיחה משמעותית, ביחס של חמישית נוספת, במלאי המכירות מאז ההודעה שעוררה סערה.

"תודה לכם!", הגיבה לכך החברה ברשתות השונות, "מאז שעות הבוקר חל גידול משמעותי ברכישת הגלידות שלנו - למעלה מ-21% מיום רגיל. אל תפסיקו! אנחנו חייבים להפעיל לחץ באמצעות כל האמצעים הדרושים על תאגיד יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס העולמית, כדי להפוך את הקערה על פיה. אנו קוראים לכולם לעמוד איתן לצידנו ולצד מאות העובדים הישראלים שעלולים להיפגע מלחצי ה-BDS העולמיים. כמו שהיה אתמול, כך גם היום - נמשיך למכור בכל ישראל ולכל הישראלים".

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר