מתקפה חריפה

חבר ה'מועצת' נגד כהנא: "הורס את הכשרות"

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של מתן כהנא: "זה הרס של הרבנות, הרס של הציונות. לא נדע מה כשר" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. צילום: לייבלה ואן פארך)

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של מתן כהנא: "זה הרס של הרבנות, הרס של הציונות. לא נדע מה כשר". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "הפירוש של המילה רפורמה הוא תיקון, ואני חושב שכאן אין תיקון, אלא הרס של הרבנות והרס של הציונות.

"שתדעו שאני כעולה מחו"ל, וכמוני כל אלו שעולים לארץ ישראל תמיד ידענו שבארץ אפשר לאכול בכל מקום, וכעת ישראל תהפוך למקום כמו חלק ממקומות בחו"ל שבהם נמנעים מלאכול בגלל נושא הכשרות".

הרב וייס המשיך בדבריו הקשים: "אני מאמין שבצעדים שקשורים לכשרות יש מגמה של ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל. האם מישהו ידע להגיד בעתיד מה כשר, האם זה כשר וכו'? כל אחד ואחד שירצה יקים לו גוף פרטי משלו, וימצא לו רב פנסיונר שינהג כפי האינטרסים וכפי הביזנעס הפרטי שלו".

לדבריו: "מה שקורה כאן זהו דבר איום ונורא שמחזיר את מדינת ישראל לתקופת ה'שטעטאלע' של פעם, ולא רק שזה אנטי ציוני, זה גם יגרום ליהודים לא לעלות ארצה".

"שר הדתות אמנם מגיע מבית דתי", הוסיף הרב וייס: "אבל כפי שאני או כל אחד אחד לא היינו מתיימרים להפוך לטייסים בלי ללמוד, כך הוא, שאינו מבין כמעט כלום בנושא הכשרות, צריך קודם ללמוד. לא כל דתי מבין אוטומטית בכל העניינים של הדת".

"אני אגב לא מאמין שהרפורמה הזאת תצא אל הפועל משום שהמדינה לא תיתן כסף לכל הדברים הללו", הדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר