"יידרש מאבק"

הורביץ: "נפתח את שנת הלימודים כסדרה"

שר הבריאות ניצן הורביץ אמר כי משרד הבריאות מכוון לפתוח את שנת הלימודים כרגיל. לראשונה, אמר הורביץ כי הבדיקות המהירות יתחילו לפעול בשבוע הבא: "חיים לצד הנגיף" (ארץ)

(צילום מסך)

שר הבריאות ניצן הורביץ אמר בתדרוך לעיתונאים שכינס בצהריים (רביעי) כי ההדבקות הרבות באים של זן הדלתא וכי מדובר ב"וריאנט מדבק יותר ומסוכן יותר".

הורביץ אמר כי "אנחנו צפויים לראות עלייה בנתוני ההדבקה ולצערנו גם במספר החולים הקשים. שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר הזה - בריאות הציבור והאינטרס הציבורי בלבד. בניגוד למה שהיה בתקופה האחרונה, אצלנו אף שיקול זר לא ייכנס לניהול הקורונה. אנחנו פועלים בשיקול דעת ולא יוצרים פאניקה מיותרת בציבור אך פונה לכל אחד מכם: אל תהיו שאננים. יידרש פה מאבק משותף של כל אזרחי ישראל וזה ייקח זמן".

עוד אמר השר כי "כדי שנוכל לשמור על קרובינו, על פעילות המשק ועל שגרת החיים בישראל - נדרשת אחריות אישית של כולם". לדבריו, "מי שמזלזל ולא עוטה מסכה במקום סגור, מי שחלילה מפר בידוד לא פוגע במשרד הבריאות - אלא בחיים של הסובבים אותו ובפרנסה. מקפידים על ההנחיות עכשיו - כדי למנוע מגבלות קשות אחר כך. אנחנו מבינים שהקורונה לא תחלוף בקרוב מהעולם. אחרי הדלתא, ייתכן ויצוץ וריאנט אחר - ולכן האסטרטגיה שלנו ברורה: חיים לצד הקורונה. נפתח מדיניות של חיים לצד הנגיף, לא רק לשבוע הקרוב - אלא לכל התקופה הארוכה הקרובה. כל מה שנעשה ישרת את זה. צעדים שנכול לחיות איתם לאורך זמן".

שר הבריאות אמר כי בכל אופן, על כל הגבלה תינתן התראה להערכות "בראש ובראשונה את הבריאות אבל גם את הפרנסה ואת שגרת החיים של כולם. בשנה וחצי האחרונה הכרנו סגרים ומגבלות שפגעו מאוד בבריאות הציבור. אצלנו אין הנחתות על ענפי המשק בלי שיח אחראי בשטח. מוקדם יותר היום, נפגשתי עם ראש הממשלה ושר התרבות והספורט וגם עם נציגי הכושר והתרבות - ובהמשך נדון עם כל הגורמים הרלוונטיים איך כן לאפשר לעסקים, לבילויים ולתרבות להמשיך לפעול ולא לשלוח אנשים לאבטלה".

הורביץ קרא בדבריו לאזרחים לצאת להתחסן. "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר למאבק במגפה. נכון, הוא פחות יעיל מול הדלתא - אבל בכל זאת. אני רוצה להבהיר שיש מספיק חיסונים לכולם. זו פריבילגיה שלהרבה מדינות אחרות אין. כאן הם זמינים לכל אחד ואנחנו קוראים לכולם להתחסן. כל מי שלא התחסן מגיל 12 ומעלה אז שייצא ויעשה זאת מיד. רוב החולים הקשים בשכבות הגיל הצעירות הגיעו למצב הזה כי לא התחסנו".

השר אמר כי החל מהשבוע הבא יבוצעו בדיקות מהירות ויהיה ניתן לרכוש בדיקות בבית המרקחת. עוד אמר השר כי "כל מי שמגיע לחתונה או מסיבה מחויב להציג תעודת חיסון החלמה או בדיקה שלילית. אנחנו רוצים לאפשר את קיום האירועים בלי להגביל ולצמצם אותם אבל עם בדיקות בכניסה. בהמשך אנחנו רוצים להחיל הנחיות דומות גם על אירועים אחרים רבי משתתפים. אנחנו גם נערכים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ובאופן מלא. יותר בדיקות - ופחות הגבלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר