"2 משרות מיותרות"

הפתרון ל"בעיית אבידר": ימונה לשר מודיעין

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' הסתכסך עם יו"ר מפלגתו עם הקמת הממשלה, ומאז נוהג כמעיין סיעת יחיד. כעת מוצע פתרון לפיו ימונה לשר לענייני מודעין ע"ח 'יש עתיד' (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבידר (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מאז הוקמה הממשלה החדשה, חבר מפלגתו של אביגדור ליברמן, אלי אבידר, מערים קשיים רבים על תפקודה של הקואליציה, בשל כעסים ומשקעים רבים מול יו"ר 'ישראל ביתנו'.

אבידר מתנהג בכנסת כמעין 'סיעת יחיד', ומצביע רק בעד חוקים ש-'לא נוגדות את מצפונו'. כעת, מוצע הסדר פשרה לפיו אבידר ימונה לשר לענייני מודיעין על חשבון מכסת שרי 'יש עתיד', ויהיה חלק בלתי נפרד מהקואליציה.

על פי הפרסום ב'וואלה!', השר לענייני מודיעין המכהן, אלעזר שטרן, יועבר לתפקיד שר אחר, עד שיתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקומו של הנשיא הרצוג בעוד כחודשיים וחצי.

בנוסף, גם ח"כ יאיר גולן מ'מרצ' צפוי להתמנות לתפקיד סגן שרת הכלכלה. השרה אורנה ברביבאי בירכה: "יאיר גולן, איש ביצוע מעולה בטוחה שנעבוד בשיתוף פעולה מלא לקידום הכלכלה והתעשייה בישראל".

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב להחלטה ואמר כי "אתם חייבים להסכים שמרצ איבדה את הבושה. מסתבר ש-21 שנה באופוזיציה עשו את העבודה, עד למצב בו הם מוכנים לוותר על הכול בשביל תפקידים בממשלה. אני מקווה שסגן שר הכלכלה החדש יידע לזהות גם תהליכים כלכליים".

בכירים בהנהלת הקואליציה, אומרים כי המתווה על דעתם של ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד - וכן על דעתו של ליברמן, שכאמור, אבידר מסוכסך איתו.

הפרשן הבכיר עמית סגל הגיב על המינויים ואמר: "אבידר וגולן היו מראשי המחאה להפלת נתניהו, שידרו כאילו אושרם הפרטי והלאומי נעוץ רק בהחלפת השלטון. עכשיו צריך לתחזק אותם בשתי משרות מיותרות - שר מודיעין שאיננו חבר קבינט, וסגן שר שאין בו צורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר