הדורסנות הקואליציונית

סילמן הציבה אולטימטום, יריב לוין רתח: "זו פשוט חוצפה"

עידית סילמן, יו"ר הקואליציה, איימה כי אם האופוזיציה לא תיכנע בנושא חלוקת הוועדות, הן יוקמו ללא הסכמה; בתגובה, תקף לוין: "מציעים הצעה מקפחת באופן קיצוני ואז ממתנים ומציגים כוויתור" (ארץ)

לוין וסילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90)

ביום שישי, לפני כניסת השבת, שיגרה יו"ר הקואליציה, חברת-הכנסת עידית סילמן מ'ימינה', מכתב ליו"ר סיעת 'הליכוד', חבר-הכנסת יריב לוין, ובו אולטימטום חדש מצד הקואליציה לאופוזיציה.

במכתבה, כפי שפרסם עמית סגל ב'N12', איימה סילמן כי אם האופוזיציה לא תשתף פעולה בהקמת הוועדות בכנסת עם הקואליציה - הוועדות הללו יוקמו גם ללא הסכמה.

סילמן פירטה את חילוקי הדעות בין הצדדים על כך שהחלוקה בוועדות הייתה צריכה להיעשות באופן אחר, והציגה את ההצעה שהועברה מהקואליציה, לפיה, האופוזיציה תעמוד בראשות ארבע ועדות קבועות ובראשות שתי ועדות מיוחדות.

לטענתה, היא הציעה לאופוזיציה לעמוד בראשות 4 ועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון, להקטין את הפער בוועדת העבודה והרווחה לח"כ אחד, להגדיל את מספר החברים בוועדות הכספים והחוץ והביטחון, ולתת לאופוזיציה חמישה סגני יו"ר הכנסת ולקואליציה שישה סגנים.

לטענתה, המחלוקת שנותרה היא על דרישת האופוזיציה לשוויון בוועדת הכלכלה וצמצום היתרון של הקואליציה בוועדת הכספים. "לשתי דרישות אלו לא נוכל להיענות, שכן שינוי זה עלול להוביל לשיתוק עבודת ועדות אלו, ולמעשה שיתוק החקיקה בנושאים תקציביים וכלכליים, דבר שיביא לפגיעה בתפקוד הממשלה ובמענה לצרכי אזרחי המדינה", כותבת סילמן במכתבה.

בתגובה, דחה ח"כ יריב לוין את דרישתה, והגיב בזעם: "המכתב של עידית הוא פשוט חוצפה. קודם מציעים הצעה מקפחת באופן קיצוני ואז ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור.

"אי אפשר לקבל מצב שהליכוד יקבל ייצוג מזערי במקומות המרכזיים תוך עיוות מוחלט של תוצאות הבחירות והרכב הכנסת, רק כי לקואליציה נוח לייצר לעצמה רוב מלאכותי, בפרט לקראת התקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר