התפתחות מדאיגה

רוסיה: סיכלנו 3 תקיפות ישראליות בסוריה

בכיר בצבא הרוסי, הגנרל ואדים קוליט, שמשמש כסגן מפקד המרכז הרוסי בסוריה אמר כי מערכות ההגנה של סוריה הפילו טילים שמטוסי קרב ישראלים שיגורו לעבר שטח סוריה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

בכיר בצבא הרוסי, הגנרל ואדים קוליט, שמשמש כסגן מפקד המרכז הרוסי בסוריה אמר אמש (ראשון), כי מערכות ההגנה של סוריה הפילו טילים שמטוסי קרב ישראלים ירו לעבר מטרות באזור דמשק.

"בין 5:40 ל-5:54 בבוקר, שני מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי נותרו מחוץ למרחב האווירי של סוריה, תקפו מכיוון דרום מערב עם שני טילים מונחים לעבר מתקנים בסיידה א-זיינב שבמרחב דמשק", אמר קוליט לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, כשהוא מסביר שהטילים יורטו באמצעות מערכת הגנה תוצרת רוסיה שפועלת בשירות הסורים.

מדובר ככל הנראה כחלק משינוי המדיניות של הרוסים בכל הנוגע לתקיפות הישראליות בסוריה. בעבר הרוסים אפשרו את התקיפות אך לטענתם האמריקאים העבירו מסר שכעת אין להם יותר עניין לאפשר זאת והרוסים יכולים לסכל את התקיפות.

הרוסים טוענים, כי גם ביום חמישי ויום שני שעבר הם יירטו טילים ששוגרו ממטוסים ישראלים באמצעות מערכות ההגנה האוויריות של סוריה מתוצרת רוסיה.

הדיווח על השינוי במדיניות של הרוסים פורסם בעיתון "אשרק אל אווסט" בו דווח כי כך הוחלט בשיחות בין פוטין לביידן בחודש שעבר במהלכן ביידן אמר כי ארה"ב אינה מקבלת בברכה את התקיפות הישראליות בסוריה.

הדיווח על כך עורר גם את הביקורת של הליכוד שהצביע על כך שמיד לאחר ירידתו של נתניהו מכס ראש הממשלה האמריקנים החלו לצמצם את החופש הישראלי לפעול למען ביטחון המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר