ראש העיר חשף

פרעות תשפ"א: יהודים נוטשים את העיר לוד

במהלך דיון של שדולת ארץ ישראל בכנסת, חשף ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, כי כ-400 משפחות יהודיות נטשו את העיר, אחרי הפרעות האלימות שאירעו בה לפני כמה חודשים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
יאיר רביבו (צילום: מסך, ערוץ הכנסת)

חודשים אחדים חלפו מאז המהומות האלימות ברחובות הערים המעורבות בישראל, במהלך מבצע 'שומר החומות'. לפי דברי ראש עיריית לוד יאיר רביבו, כ-400 משפחות יהודיות עזבו את העיר לוד מאז הפרעות.

את הנתונים חשף הבוקר (שני) רביבו, בשיחת וידאו עם אנשי שדולת ארץ ישראל שהתכנסו לראשונה בכנסת, בראשות חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק. הדיון עסק בביטחון ובמשילות ובין היתר התמקד בערים המעורבות.

דברי ראש העיר רביבו ( (ערוץ הכנסת))

"תעזרו לערים המעוברות שמתמודדות, בכלל ובטח בימים אלה, עם בעיה קשה של הגירה שלילית", אמר ראש עיריית לוד. "הבוקר ערכתי דיון והממצאים הם שכ-400 משפחות יהודיות עזבו את העיר לוד מאז הפרעות. אני רואה את זה ברישומים לכיתה אלף, ובנטישה של משפחות חזקות שפשוט מעדיפות ללכת לשוהם, מודיעין, לבאר יעקב, שנמצאות מעבר לעיר לוד אבל לא מתמודדות עם בעיות יום יומיות של ביטחון אישי"

מעיריית לוד נמסר: "האירועים בחודש מאי האחרון פגעו בערים רבות וכך גם בעיר לוד. ראש העיר התייחס לכך שיש משפחות בעיר שעזבו בעקבות האירועים. אולם, העיר כבר חזרה לשגרה, משפחות רבות אחרות כבר נקלטו בעיר ואחרות מביעות עניין במעבר ללוד. נמשיך לחזק את העיר בסיוע הממשלה במסגרת הפיכתה של לוד למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל".

כזכור, במהלך הפרעות האלימות שאירעו בלוד, ובערים מעורבות נוספות, נשרפו מספר בתי כנסת, וכן מכוניות משאיות ודירות מגורים. והיו גם אבדות בנפש. במהלך הפרעות אמר ראש עיריית לוד רביבו: "מדובר באובדן שליטה מוחלט. אפשר להכריז שפרצה מלחמת אזרחים בלוד, כי היהודים רוצים לשמור על בתיהם. המצב פה נפיץ. צריך להכריז מצב חירום על העיר לוד".

ניידת משטרה עולה באש, בלוד, במהלך הפרעות (ללא קרדיט)

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר אז: "מה שקורה עכשיו בלוד זה אובדן שליטה מוחלט. הצתות מבנים ורכבים, ביזה, ונדליזם מטורף. אבנים ובקת"בים לעבר בתים של יהודים ברמות אשכול. מענה משטרתי דל ומינימלי. אנשים מסתגרים בבתים בחרדה, רואים את רכושם נשרף ונבזז, ומרגישים מופקרים. על הלילה הזה צריכה לקום ועדת חקירה".

כולם שאלו, מה יהיה ביום שאחרי. כעת, כאמור, מתקבלת התשובה. כ-400 משפחות עזבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר