"עבירה חמורה"

חשד להרעלה אסורה של חיות בגליל העליון

כ-20 פגרי חיות בר בהם תנים, שועל וקיפוד אותרו באזור קדיתא שבגליל העליון בעקבות חשד להרעלה נרחבת: "אחד הדברים הקשים עם השפעה דרמטית במדינה" (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: גיא זהרוני, רשות הטבע והגנים )

פקחי רשות הטבע והגנים פועלים מאז שעות הלילה (שלישי) באזור קדיתא שבגליל העליון בעקבות חשד להרעלה נרחבת של חיות בר.

לדברי רשות טבע והגנים, באזור אותרו ונאספו כ-20 פגרי חיות בר בהם תנים, שועל, קיפוד ואף קיים חשד שעוף דורס נדיר ובסכנת הכחדה מסוג עיטם לבן זנב, שהפגר שלו נמצא בקרבת מקום, מת מההרעלה.

פקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים לסרוק את האזור בחיפוש אחר פגרים וממצאים נוספים למען שמירת הטבע ומאמצי החקירה. במסגרת פעילות האכיפה חקלאי באזור עוכב לחקירה. על פי החשד מדובר בהרעלה מכוונת באמצעות חומרי הדברה שנאסר בהם שימוש שלא לייעודם.

ברשות הטבע והגנים מדגישים כי "הרעלת חיות בר במזיד ואף בתום לב היא עבירה חמורה על החוק והרסנית לחיות הבר והטבע בכלל. בהתאם לזאת הרשות פועלת בכל האמצעים על מנת למגר תופעות אסורות אלו.

"הרעלות אלה עלולות גם לפגוע ולהיות קטלניות גם לעופות דורסים, חלקם בסכנת הכחדה, הניזונים מהפגרים. הרעלות היוו את הגורם להכחדה של מינים רבים בישראל מאז אמצע שנות ה-50, במיוחד של עופות דורסים (עיט חורש, בז נודד, דיה שחורה, זרון סוף ועוד). כך נכחדו הנשרים מהגליל ואח"כ גם מהגולן".

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הרעלות הן אחד הדברים הקשים עם השפעה דרמטית במדינה ויש לנו אחריות לאומית למנוע אותם. עד שלא יושת עונש כבד לא יבוא פתרון לבעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר