לראשונה בגל ה-4

קורונה: כ-2,000 מאומתים חדשים; עלייה בחולים הקשים

משרד הבריאות מעדכן, כי מאתמול אובחנו יותר מ-2,000 בני אדם כמאומתים לקורונה. עשרה אחוזים מהחיוביים, הם כאלו ששבו מחו"ל - 40 אחוזים מהם שבו מטורקיה ויוון (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תחלואת הקורונה בישראל, על פי הנתונים של בדיקות הקורונה מאתמול, ישנה עלייה מדאיגה במספר המאומתים החדשים לנגיף.

בנתונים שהוצגו הבוקר (שלישי) במשרד הבריאות, מאתמול נוספו 2,112 מאומתים חדשים לנגיף, כאשר עשרה אחוזים מהמאומתים החדשים, הם כאלו ששבו לאחרונה מחו"ל - קרוב לארבעים אחוזים מהשבים שנדבקו בנגיף, חזרו ממדינות שהוגדרו אדומות - טורקיה ויוון.

בנוסף יש עלייה במספר החולים הקשים, מתוך 138 חולים שמצבם מוגדר קשה. 26 מונשמים. עד כה נפטרו כתוצאה מהנגיף - 6,461 בני אדם. 5,767,009 מתחסנים מנה ראשונה. 5,321,379 מתחסנים מנה שנייה.

במקביל לעליה בתחלואה, הממשלה ממאנת לקבל החלטות חדשות על הגבלות. בעבר, הרף לסגר כללי היה 1,200 חולים קשה - מה שצפוי להשתנות.

למרות שבגלים הקודמים 1,200 היה נחשב למספר הזהב בעניין ההחלטה להליכה לסגר, בגל הנוכחי ישתנה הרף. כך על פי הפרסום בערוץ 12.

הסיבה לכך היא הירידה בכמות החולים המונשמים שמחוברים למכונת אקמו. זאת לעומת העלייה במניין החולים הקשים.

מספר החולים הקשים משפיע על משאבי בתי החולים ומתריע על יכולת ההכלה שלהם ועל מצב של 'אי ספיקה' והליכה לסגר. על פי גורמים במשרד הבריאות, חולים במצב קשה המונשמים לוקחים משאבים רבים יותר מחולים קשים 'רגילים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר